onsdag 20 mars 2013


Idag är jag världens tröttaste och säkert frusnaste människa. Sitter med två tjocka tröjor och snart en filt och huttrar framför datorn. Det blev ännu en sen kväll igår. Kom hem vid tio och gick bara direkt och la mig och idag har jag bestämt att jag inte ska lämna detta hus efter jag kommit hem från jobbet. 

Vi var och hjälpte till på Östergårdens modevisning och det var trevligt. Och jag köpte mig min fina spetströja som jag bestämt mig och sen inge mer och jag har själv utnämnt mig till världens ekonomiska människa och välplanerad och sparsam och så himla bra för jag inte köpte något oplanerat. För jag tänkte visst inte köpa de där halvkorta, fluffiga och "på tok för dyra för mig" byxorna. Neep, ja har ju liksom börjat mitt ekonomiska liv nu eftersom mitt tränings liv gick ju åt skogen och då köper man helt enkelt inte på impuls. Och det hade inget med att göra att de tog slut. Ja hade ju liksom aldrig någonsin tagit dom ändå så att säga. 

Nu ska jag checka in ett par skor på Hööks som var så snuskigt fula och osköna och inte alls min smak.  
Och jag ska inte på några som helst premisser köpa dom. Herregud så gör inte en sån människa som jag nu blivit. Men om man väntar en vecka eller två så räknas det ju som ett planerat köp och ja behöver då sannerligen ett par ridskor (fast ja ska inte ha dom i stallet, men de behöver man ju inte nämna) och två blev det genast ett väldigt välplanerat och välbehövligt köp. Eller så skippar jag helt enkelt och går in där och överlever vardagen ändå dock ett par skor fattigare.



Ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar