tisdag 19 mars 2013




Min söta lilla tjej som äntligen fick komma iväg på sin ridlektion. Hon trivs verkligen däruppe på hästryggen och man ser hur hon bara strålar. Då värmer det så i mammahjärtat. Igår var vi och hämta min plånbok som haft lite semester på ikea och passade då på att besöka hööks. Som gammal hästtjej så  
blev det genast lite nostalgi och jag ville bara gå bananas och köpa upp hela butiken. Jag har ju en svaghet för träns, men eftersom jag nu är så vuxen och mogen så gick jag inte ens dit och kika. Och det är verkligen inte för att jag vet att jag inte kan motstå utan för att jag inte hade lust. 
Nu blev det vinterskor (antar att det kommer att bli varmt nu då), vinterhandskar i skinn och hennes första helskodda ridbyxor. Å där smälte mammahjärtat direkt eller hästnördhjärtat mer precis. Det är något visst med helskodda ridbyxor. Nu är hon redo för en ridtur i kylan.

Eftersom jag tvingade mina små att åka på den där urtrista och så långa vägen till Örebro så lovade jag Lek och Buslandet och kan tänkas att jag ångrade mig lite direkt när jag nämnde det, men inte sjutton går det och ta tillbaks och lika klart som korvspat så kommer dom inte glömma att jag lova det. Så nu fick de stackars få satar som var på detta lekland se en mamma som sprang omkring och klättra och åkte kana i alltför olekbusigakläder. Jag hade liksom världens tjockaste kofta på mig och under ett ganska genomskinligt linne som satt ungefär i nacken på mig efter all elektricitet som blev av all rutchkaneåkning och som vanligt hade jag alldeles för låga byxor på mig så jag var verkligen en människa att garva lite i det tysta åt, men shit the same jag garva åt mig själv med. 

Vi hade det mysigt och väl värt en repris någon dag och en notis till mig själv att jag har väldigt snälla barn som tar hand om varandra när det väl gäller dvs inte hemma hihi.


Kramars på er



Återigen lyckades jag att fixa till ett tillfälligt internet och fortfarande är jag så gudabegåvat smart så jag vet inga ord för sånna överintelligenta människor som mig.



2 kommentarer:

  1. Haha haha. Jag älskar att du är så detaljerad i dina inlägg, man får liksom upp en ganska rolig bild i sitt lilla huvud. :D
    Ringde du å skällde på Ikea? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hihi! Jag ringde faktiskt, men skälla är ju inte riktigt min grej. Jag försökte att låta super irriterad fast det gick väl sådär hihi. Har plånboken nu iallafall :)
    Kram på dej

    SvaraRadera