tisdag 17 april 2012

lillprins bus



Mammas lilla bebis i sina nya fina skor dock en aningens stora, men han gillar dom. Och större ska han ju bli så det sitter nog perfekt om en stund.


Vakna med ont i halsen och täppt näsa som vanligt. Har varit förkyld i över två veckor nu och jag är så trött på det. Har nog dåligt immunförsvar eftersom allt fastnar på mig. Nu får sommaren snart komma så bacillerna försvinner.


Idag ska jag jobba extra och sen lovade jag visst lite svagt att myran skulle få rida om det var fint väder, ångrar det redan. Inte självande ridandet utan tiden det tar när man endast har två timmar på sig att laga mat och umgås innan de ska i säng, men ett löfte är ett löfte och jag vet att hon inte kommer att glömma, så det vore ytterst trevligt om det började snöa lite lätt vid fem/ halv sex tiden för att sen sluta en halvtimme senare. Går det att ordna?


Det är meningen att hon ska testa att rida den lilla envisa ponnyn Frida. Det var ett tag sen som hon red henne eftersom hon är lite busig. Vi brukar ta Candy och hon är ju snällare än snällast, oftast. Sen kan man ju aldrig helt förutspå vad de ska hitta på, men hittills har hon uppfört sig bra. Sen är ju hon busig när jag rider, men det är bara kul. Hästar är sånna undebara djur.


Nu måste jag väcka de små trollen så kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar