onsdag 18 april 2012

hästar



Lite skillnad i storlekar mellan hästarna till min lilla myra, men hon föredrar att rida Candy även fast hon är dödens söt till Frida.


Visst är Fridas pannlugg snygg? Hihi, myran ville klippa den och klippte kanske lite för högt om vi säger så. Hennes motivering var att hon ville att Frida skulle kunna se så därför klippte hon en bit över ögat. Lägg på 15 cm till så har du den längden vi brukar ha på pannluggen, men men den växer ju ut och så är hon lika söt ändå.


Ridningen gick relativt bra om man räknar bort att man fick vara på sin vakt hela tiden för Frida är ju inte så van och så var hon lite osäker, men om man rider ofta ska det nog bli bra. Vi satsar på ridning i helgen också om vädret tillåter förstås. Där gäller inte kläder efter väder.


Idag är det kallt, kallt, kallt. Vinterjacka på och jag frös ändå på promenaden. Jäkla kyla till att inte ge sig. Tycker synd om mig själv om jag ska behöva skrapa rutorna för det är så sjukt tråkigt. Det är det bästa med att börja sent att man oftast slipper det, men idag ska jag jobba extra med och då jag antar att jag tvingas att utföra denna syssla fast jag gör det inte med glädje.



Kramars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar