lördag 24 mars 2012

natur tripp




Vilket helt sagolikt väder vi har. Man kan inte annat än vara lycklig. Idag har vi tagit en tripp till Tiveden och vandrat bland berg och stubbar jag och mina bröder och kids of course. Vi avslutade med grillning ute i det fria. Bitvis var det allt lite jobbigt för de små, men de höll ut och kämpade på. Lillprins Bus fick lyxbehandlingen och satt på axlarna eller bärdes så han hade det riktigt gott han. Tur att vi turades om att bära han för han visst ingen liten bebis längre trots att jag intalar mig själv det. Jättemysig tripp som måste göras om snarast.


Sedan drog vi till stallet för att mocka. Det blev lite ryktning och ridning för myran på hennes bästa vän Candy. Hon bara älskar att rida. Idag blev det bara lite sporadisk och oplanerad barbacka ritt i hagen, men om vädret är fint på måndag så ska hon få rida lite mer och förhoppningsvis jag med. Lyckad avslutning på dagen för de små.


Nu väntar jag på att få hemleverat lite italienskt idag och se på en bra film så är kvällen räddad.


Motionen idag bestod alltså av en timmes morgon promenad med Smilla och ca en timmes hiking i Tivedens Nationalpark i trevligt sällskap. Helt ok.


Kram på er

1 kommentar: