torsdag 12 januari 2012




Jaha, vad säger man om dagens bravader i stallet? Sammanfattningen är blodig. Det är så att min fina Candy skulle få sina tänder raspade och vetrinären kom i mot något blodkärl eller sådant för Candy ville inte riktigt vara still med huvudet och då kom det blod, mycket blod. Fick lite smått ångest när jag stog där och höll i tungan. Kunde inte titta ner utan kände bara att jag ville få det klart. Detta var vanligt och helt ofarligt, lovade vetrinären när vi alla stog som tre vita spöken och detta på blodfläcken nedanför ( alltså då jag, mor och far).


Men nu fick vi konstanterat att hon hade fina tänder och en raspning var nog inte jätte nödvändig och troligtvis klarar hon sej livet ut utan en till, skönt. Lilltjejen hade också fina tänder så henne blev det ingen raspning på skönt det också. Jag klarar mej faktis utomordentligt utan vetrinärbesök hihi!


Idag gjorde vi pannkakor och de hade en rykande åtgång. Myran åt sex stycken medans lillprins Bus och jag tog tre. Nu ska jag lägga de små och gå ner och svettas och drömma mig bort till min fina skor.




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar