fredag 26 augusti 2011


Bild fån Leila Lindholm tv4

När jag ser sådana här smaskiga skapelser så kliar det i fingrarna. Har alltid velat testa att göra dessa, men antingen inte vågat eller inte trott att någon skulle äta dom.

Mina barn är kräsna barn och här hos oss gör sig endast Ballerinor eller Singoallor sig besväret att bli uppätna av kakgalna barn. Jag kan ju för sjutton inte äta alla helt själv...eller ja det var väl dagen lögn, hihi klart jag kan äta upp alla själv, men jag ska inte det.

Det roligaste är ju faktis att baka och när man har alla fantastiskt fina burkar å annat så är det en fröjd. Nu kom ju mini vispskålen i mörklila hem till butiken och jag norpa en direkt...super duper söt, så söt att man nästan börjar prata bebisspråk med den, gulligull pluttilutt lull...hihi, totalt skadad.

Igår var jag en sån duktig husmor och gjorde en skink och ostpaj och den vart så god. Och jag improvisera lite själv och hällde i lite purjolök (som jag för övrigt har massor av, någon som vill ha?) kände mig riktigt kulinarisk. Idag ska jag baka till fikat me Linda. Vet ju att hon gillar hasselnötsglass så hon ska få smaka på Nutella Cupcakes och ikväll ska jag göra en fläskfilegryta. T undra om jag ens visste hur man gjorde. Vilket skitsnack! Kan inte jag göra grytor...ok jag har bara gjort en, men ändå det kan ju faktis hända att jag har en oupptäckt talang för det där med grytor och då vet ni ju att underbarn inte behöver ha gjort det typ 100 ggr utan det blir perfekt direkt. Känner på mig att jag är ett sånt underbarn och min gryta kommer bli succé.


Ajö ajö på er

2 kommentarer:

  1. Jaaa vad söt den var! Ett måste i skåpet - tack! Du har såå rätt - de där kakorna var supergoda! Vad härligt det är att sitta så där och bara spinna vidare på alla tokigheter så att det till slut är helt absurt! Vad kul det vore att rita sånna där "likstreck" i någons klassrum! Någon som inte vet vad vi pratat om! hahaha Lycka till med grytan, inte för att det behövs men... :) Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Åhhh, kan man få lägga undan en liten vispis tror du, min lilla längtar efter sällskap, man kan ju inte bara ha 1.. Och din gryta blev säkert en succé.. Kram åsa

    SvaraRadera