söndag 5 september 2010

Saturday is my kind of day

Då var denna lördag förbi och den har varit så bra. Fint soligt väder, shopping, fika och härligt strosande med trevliga vänner i Hjo där vi såg en massa fina hus. Vi började dagen med att jag inte var alltför sen (men visserligen inte i tid)så ni ser de ter sig allt. Det finns alltså hopp för mig med....långt, långt, lååångt bort. Så begav vi oss mot Hjo och Butiken Vita Ranunkler ( tror den hette så) som är en liten gårdsbutik och som jag hittade mycket fint i, men tyvärr har man ju en budget som man ska försöka att hålla sig till. Där blev det för min del en skål, eller kanske en soppterrin(jaja något liknanade), ett Myrtenträd, ett litet gammalt rivjärn och en liten "skål" till. Efter det gick vi på seightseeing bland alla vackra hus för att sedan fika....mums.



Mätta och nöjda begav vi oss hem och jag släppte av mina medpassagerare. Men jag kände mig inte riktigt nöjd så jag och Lowe begav oss upp till fästningen till butiken Design By E och där blev jag trevligt bemött trots att hon hade stängt. Andra gången jag kommer vid stängning...mycket retligt. Med mig fick en stor glaskupa följa med hem och en jättefin bricka till. Sen kände jag nog att jag hade fyllt min budget och begav mig glatt hemåt.

"Flugkåpa" , Wilda Hem
Imorgon ska jag packa upp mina grejjor och glädjas över dom. Det är det bästa. Imorgon kan ni allt få se mina kära fynd, om man nu kan kalla dom så, om jag kommer ihåg att fota dom.
Nu när allt sjunkit in och lagt sig som en trevlig gröt i mitt huvud så känner jag bara att jag måste ha den där hyllan som jag såg i butiken. Den var sjukt fin och jag har bestämt att jag ska ha den för I love it. Så det var bara att maila ett brev och se om den blev kvar eller om nån tog den *snyft*.
Väntar på positivt svar...please....snälla...den bara måste bli min.

Stolskudde från Nyblom&Kollen, Wilda Hem
Jag har många motton i livet, men denna tror jag är ny "Den som spar den har bara pengar kvar" och det tycker jag låter lite trist så jag jag tänkte ut mig en egen och den går så här
"Den som inte spar den har mycket saker kvar"
och det blir mitt motto för dagen. För nu är mina pengar slut för jag betala kaklet till far idag så då blir det nudlar var dag, morgon, middag, kväll. Då vet jag två som jublar...inte jag och inte T...ni anar nog vilka dom är och de fullkomligt älskar nudlar. På något vis måste jag undanhålla detta för T så han inte fattar att jag handlat upp matpengarna...ops! Det är nu ett trollerispö hade kommit väl till pass...Ni vet, hokus pokus så är middagen både lagad och uppdukad. De är livet dé!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar