onsdag 15 september 2010

Här har bakats bröd och det var kul...







Nu har vi äntligen bakat matbröd här hemma. Man tröttnar så på "köpebröd" och har man ätit det typ i ett halvår så är det på tiden att man bakar...Egentligen så hade jag nog aldrig gjort det om inte T köpt hem alla behövande ingredienser...som en pik...fy fan vad lågt alltså. Han kunde ju frågat om jag ville först. Fast vi vet nog alla att svaret hade blivit nej. Det är kul att baka bröd, men så träligt att städa och diska efter sen...nästan som jag skulle anställa någon som gjorde det medans jag bara satt mig å slöat i soffan till Idol.
Någon som är gratis? Ja, ja en brödkaka kanske jag kan bju på men that´s it! Ni vet, Snåla veckan eller kanske månaden...fast om jag någonsin ska komma ifatt en vettig ekonomisk plan så skulle det bli snåla året för alltid.
Det verkar som att jag är den enda i familjen som inte har en ekonomisk sida, orättvist. Mamma, pappa vad är det för gener ni överfört till mig. Aha! kom just på att jag kan skylla på att eftersom jag är sist av fyra så fick jag de sämsta generna. De sista urmjölkade dropparna av ekonomisk vettighet som fylldes upp av vatten eller luft.
Eller var jag kanske en rik grevinna i mitt tidigare liv och det har liksom inte riktigt gått bort, slöseriet då alltså. Men i mitt nästa liv så kommer det nog garenterat att vara borta.
Idag ska jag bort med kära mor och vi ska på nåt galej som jag hoppas blir kul. Känner att jag skulle behöva lite kul i mitt liv just nu. Fast det har man ju lite varje dag om man bara tar sig tiden att se det mellan tvätt, städ och disk.
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag bakar bröd rätt ofta. Tycker det är gott och smidigt. Jag har ett recept på jättesnabba och enkla tekakor, perfekt att slänga ihop till kvällsmat. De gör jag jätteofta. Testa!
    http://www.anna-nyberg.com/2009/01/superenkla-tekakor.html
    (Men jag brukar ta lite mer mjöl än de står)

    SvaraRadera
  2. ok du är alltså en riktig brödbakare. När man kommer in i det så går det ju bra, men ja är så slö i starten. Ska gå å skriva av ditt recept direkt. Nybakade thekakaor är så gott.

    SvaraRadera