söndag 15 augusti 2010

Hösten 2010





















Fleeceoverallen Unity Tinkerbell från Molo 499 kr Babyshop
Snowsuit Fianna Vintage Violet från Mini a ture 749 kr Babyshop
Sandy Scarf Dotted från Rockefella 99 kr Babyshop
Pepper Cap Beige från Rockefella 149 kr Babyshop
Ricky Heavy Knitted Sock från Rockefella 99 kr Babyshop
Rocko Hat Black 149 kr från Rockefella 149 kr Babyhop



Har kikat lite om kring på de härliga webbshoparna och kikat på höstmodet för våra små. Det är ju så himla kul med barnkläder. Är det för att de passar i allt...nästan iallafall, vet att jag har några klänningar hemma som inte riktigt var någon succe.

Jag är ju en riktig periodare...i märken, stilar eller what ever. Snöar in mig totalt på något i några månader sen så tröttnar jag totalt. Och det märktes att jag tröttnat helt på Nova Star, deras höstkollektion gjorde mig jätte besviken. Tycker att de i stort sett har haft samma utbud hur länge som helst bara lagt till lite mer färger. Det är inte så att jag inte tycker dom är fina utan de har bara blitt trista enligt mig.

Däremot blev jag positivt överraskad av Rockefella som hade mycket snyggt. Älskar accessoarer och det hade Rockefella som passa mig i smaken ( annat kanske det är med dom som jag ska tvinga att bära grejjorna) och skulle vilja ha, men nu är mitt konto slut så det bli ingen mer shopping för mig. Tenny höll på att dö när jag sa vad stövlarna kosta så jag gör bäst i att inte nämna vad kläderna på hm kommer att kosta ( om jag någon gång får tummen ur och beställa dom. Troligtvis lagom till att det mesta är slut, brukar bli så när jag tvekar och väntar).

Hade ju lite kalas hemma igår och det var inte många som kunde komma, men det var så mysigt så trots en massa barnskrik, barnspring och en otålmodigmamma. Fast den minsta lilla prinssesan sa inte ett ljud och hon var/är så fruktansvärt söt. Vet inte om jag sett någon så söt bebis, klart tycker jag ju alltid att mina barn är sötast, men måste nog erkänna att denna lilla gick om dom ...pyttelite, bara pyttelite...ni vet ju att ni fortfarande mammas sötaste små älsklingar.
Då prata ju du Alexandra om att du tyckte om lila så när jag såg dessa overaller tänkte jag på dej och lilla Wilda.

Det blev ännu mer kakling, men gjorde en hemsk upptäckt...det kommer inte att räcka. Skulle inte ha snålat med paketena, för det behövs två till, kanske klarar mig på en till men det är nog på håret då. Hatar´t!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Jag blir varm i hela hjärtat när du skriver så fint om Wilda. :) Jag har kikat på alla lila, tro mig. Men i detta läge blir jag alldeles för snål. Hon kommer ju växa ur det så snabbt tyvärr! :( Får försöka hitta en lila billigare variant. ;) Vad hette den där sidan med tyger på som du tipsa om? Messa dig å fråga men fick inget svar för ovanlighetensskkull. haha. ;) Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja man får ju prioritera vad som sak inhandlas och dessa är ju dyra som as, men fina att titta på. Jag tror att det är jnydesign.se eller goggla bara jny...var så länge sen jag var inne där...kram

    SvaraRadera