lördag 14 augusti 2010

Muskelvägran

Ja det har ju vart mycket prat om löpning och jag sa ju att jag skulle försöka att komma ut och röra på fläsket så då kunde jag tyvärr inte strunta i det även fast det locka. Sagt och gjort så drog jag på mig utstyrseln efter jag lagt Lowe och sedan stretcha jag lite medans jag hjälpte Jonas med elen.

Och sen då damma jag av löparskorna och band fast Zmillas koppel runt magen (lite hjälp måste man få) och flög iväg. Ja iallafall ända tills postlådorna sen var det nog snarare ett masktempo. Zmilla tyckte nog att jag var för patetisk när jag flämta som en gris och svettades där bakom henne. Sen vid Sörgården tappa jag kopplet rakt i koskitsleran så då hade jag ingen draghjälp längre.
Då var det någon som drog ifrån snabbare än kvickt. Så dålig stil. Men kopplet ville jag inte ha runt mig efter det där badet så hon fick som hon ville. Jag höll på att dö när jag kom hem och då sprang jag bara lilla Sörgårdsrundan, men det räckte.

Kaklade i tre timmar, men blev inte klar för kakelkryssen räckte inte. Och det var så irriterande. Som sagt var så typiskt för mig.
Men nya tag ikväll efter kalaset. Det börjar se ut som ett kök nu. Kakel gör så mycket och då är det inte ens fogat än. Jag tror att det blir jäkligt fint.

Gardinerna är färdigsydda och klara, med lite hjälp av Lowe som drog ur min trådrulle några gånger. Nu ska de upp när jag kommer hem och det kommer nog kännas lite mysigare i vardagsrummet då. Levande blommor kan ju också göra sitt, men jag har inga gröna fingrar med inneväxter så de brukar bara leva nån månad eller så så jag har skippat dom. Ska köpa en vit "fågelbur" dit in, men just nu är pengarna rätt slut.

Nämnde i ett tidigare inlägg att det kanske fanns en risk att Tyra blev lesb och igår så presenterade hon mig för hennes flickvän...käpphästen. Hahaha gissa om jag skratta inombords. Hon hade ju tittat på en film där det pratades mycket om flickvänner och barn suger ju åt sig allt. Men komiskt var det...

Kram

7 kommentarer:

  1. Om du klara o springa rundan runt Sörgården utan o stanna så var väl de toppenbra! Mina lungor vänds utoin efter några meter.

    SvaraRadera
  2. Då måste man springa på. Det blir bara värre om man stannar tycker jag. Stannar jag och går en sväng så klarar jag knappt av att springa sen. Jag har extremt dålig kondis, men det ger sig väll efter ett tag. Jag tror att du klarar mer om du bara fortsätter.

    SvaraRadera
  3. Ska bara tillägga att det var inte den som går till kruthus och brukshund. Utan till Sörgården och hem...Det räckte.

    SvaraRadera
  4. Som du håller igång med kakling, trädgården, barnen och allt vet vad så behöver du inte ens ut å springa! :) Att du sen ger dig ut på en löprunda är ju helt otroligt. Fattar inte vart du får all energi ifrån? Ge mig lite tack! :) Tack för igår! Va så mysigt att sitta å prata där ute på altanen! :) Massa kramar

    SvaraRadera
  5. Energi finns det gått om just nu, men vänta ett tag så är jag på bott. Sen har jag ju inte en så söt liten att ta hand om som du, din energi kommer, ja lovar. Annars kan du få lite här...varsegod! Tack själva för igår. Kram tillbaks:)

    SvaraRadera
  6. Igår klara jag faktiskt spåret utan o stanna (givetvis de korta). Men då sprang jag saaaakta. Ja har sprungit alldeles för snabbt förut, alltså för snabbt för mig.

    SvaraRadera
  7. det är ju jättebra. gick det bättre när inte du stanna? eller är det bara ja som blir seg av det.

    SvaraRadera