fredag 27 augusti 2010

Fördelar och nackdelar

En sak är klar att det aldrig varit så tomt i Forsvik som nu. Tur jag har internet, radio och tidningar. I brist på annat (skvallerblaskan hade jag redan läst) så var det bara Historiabilagan kvar och jag måste erkänna att jag känner mig så oerhört mycket smartare nu. Jag är nästan expert på Frimurare, Hitler och Karl XIV Johan...fast bara just nu för om en timme eller så så har allt runnit ut. Konstigt det där.


Gasspis Ikea, Handduk Cath Kidston, Formar Miljögården

Är så nöjd med våran ugn, utmässigt sett. Då den är snygg, lantlig och stoor. Med sina 90 cm och en massa finesser så är den verkligen tillfredställande
( ja storleken har betydelse)...för en bakentusiast alltså. Här invigs pajformarna från Miljögården med kassler och potatisgratäng. Det är så roligt att laga mat om man har grejor man tycker om. De behöver inte vara dyra märkes varor kan ju likväl vara loppisfynd, arvegods eller från billiga kedjan.




Handuk Cath Kidston, Måttsatser Ikea


Här är jag igång med att baka ett bröd jag hitta ett recept på i en blogg förra veckan. Det var solrosfrön i och det är såå gott. Men det är här som jag inte är så nöjd med ugnen...Upptäckte när jag skulle ställa in graderna för brödet att det högsta är på 225 G och detta brödet skulle ligga på 300 G och det är ju inte ovanligt för bröd. Så där sket sig mina brödplaner på denna ugn.
Vi har en ledig plats under kaffemaskinen för en mindre ugn, men det får bli senare.




Sekond Handfynd Pingstkyrkan, Stora skålar Ib Laursen,
Skålar Green Gate, Espressokoppar Gerbera,


Här är vitrinskåpen, de enda överskåpen i detta kök. Är inte så förtjust i överskåp, men vitrinskåp är en helt annan sak. Har bytt knoppar till ett par gamla jag hade till våra förra garderober. Men de är lite färglösa men får duga gott och väl just nu. Knopparna är inte på olika höjd det är bara jag som inte kunde ställa in luckan rätt. Försökte som en galning, men det var inte min grej. Här får nog pappa fixa lite tror jag.



Kran Ikea, Porslinsho Ikea, Buse Lowe

Eftersom min lilla Lowe inte kan sitta still på sin barnstol så får han bli matad på köksbänken. Då passade han på att göra lite utflykter. Han har för övrigt blivit en riktig buse. Häller ut Zmillas vatten hela tiden, drar ut toapappret genom hela hallen, klättrar på allt, drar i allt han hittar som filtar storsyster har på sig, hennes skärp, mammas gardiner.....listan kan bli lång


Kakel Colorama Skövde, Skitunge lilla Lovis
Men är man så här söt så låter tyvärr hans mamma han hålla på även fast hon blir smått galen ibland. Livet med en ettåring är mycket jobbigare och undebarare än jag kom ihåg. Det är så mycket som dom utvecklas och upplever och allt med glimten i ögat.
Tacksam varje dag jag får med mina barn även fast dom som sagt var kan driva mig till vansinne.
Kram på er




2 kommentarer:

  1. ville bara säga att din blogg är underbar! tack för fin läsning! Sofia

    SvaraRadera
  2. Du är så snäll Fia! Jag är bara så glad att du vill och tar dej tid att läser den...

    Kram på dej i höstmörkret

    SvaraRadera