torsdag 26 augusti 2010

Å detta är på min lista

av onödiga saker jag bara vill ha, men troligtvis aldrig kommer att äga. Termosen och "grytan" är ju inte så svåra kanske, men resten är lite över min klass om man så säger.

När jag såg denna nyhet på Bagaren och Kockens nyhetsbrev idag så bara det värmde till i mitt matrialist hjärta. Den är sååå fin. Fast, här kommer pessimisten in, den är av plast och då vill man ju klämma och känna på den så man inte får något som är jätte klent och tunt. Erkänn att den är fin? Och i rosa, mmmmmmm kärlek! 199 kr.



Har nog visat denna förr, men jag är galen i den. Ska ha en sån här någon gång i livet så jag också kan vara så där perfekt med söndagsgryta och hela baletten. Priset var precis under den tjusiga tusen kronors sedeln, så man fick ungefär 500 kr rabatt. Kan den inte ha kostat det istället.

Denna är en dröm...Min stora, hemliga kärlek. Jag bara smälter när jag ser den. Rosa är ju som sagt var min nya färg. Tokig i nästan allt med rosa. Förut var det i rött, men det känns för skarpt för mig nu...knäpp...ja vet. Hade jag vetat om denna innan jag köpte min KA så hade jag inte köpt den utan den här. Får man ha två? Ca 5200 kr



Vart var det här setet när jag har stått och mixat bebbens mat med våran gräsgröna mixer. Den är så ful att man kan spy och vidare praktisk är den inte för det går ju inte diska den knappt. Fast den har ju tjänat sitt syfte och det är ju det som är viktigast...eller? Ca 1500 kr



Här är min andra kärlek. Så Snygg, men när gjorde KA fula grejor?... Precis! Egentligen så skulle denna grej klassas som nödvändig för jag gav bort våran till Anders. Den hade några år på nacken om man så säger. Det coola med den här att man kan grädda två samtidgt för man roterar "klämmaren". Blev så sugen, men som tur var så var den vita slut. Inget att göra...
Priset var nog mellan tre- och fyratusen.
Allt från Bagaren och Kocken. Gå in och njut alla pryllovers



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar