söndag 29 augusti 2010

Söta väskor till söta tjejor

Jaha gott folk då var det söndag igen. Har jag nämnt att tiden går fort? I fradags bar det ju av till Förr&Nu med Alexandra och bebisar. Det var lika svårt som vanligt att bestämma sig för vad man skulle inhandla. Och när jag hade bestämt mig för att köpa nya skålar så hade de ju inte allihopa och jag lovar att när de har fått det så snålar jag ut och tar något annat onödigt. Egentligen är ju allt onödigt i sånna här butiker, men ack så ljuvliga.
Hos oss fick det flytta in en kanna, hjärtformar, vispskål och en prinsesskrona med tyll till min lilla sessa. Helst ville hon ha pruttlera och det fick hon av Alexandra och då blev hon så nöjd så. Hon är nämligen en liten pruttfia... den sötaste pruttfian.
Lowe var däremot en riktig shoppingförstörare. Inte nog med att han skulle rymma ut hela tiden så slog han sönder en mugg...attans lilla skitunge. Han blir bannlyst från affärer en stund nu, jag som uppfostrat honom till att bli en ordentlig och skötsam pojk...*fniss*



Å denna är så fin. Tänk om den vore min.
Saddlebag från Cath Kidston, Countrystyle 899 kr

Tyra skulle vara söt som socker i denna från
Cath Kidstone, Countrystyle 349 kr

Fjällrävens Kånken Mini är ju helt otroligt snygg
och retro. Route62, 379 kr

Kände ni som jag ett stort habegär eller är ni förnuftigare...troligtvis. Ja ja drömma är jag bra på, men nu åter till verkligheten.
Igår var det loppis i Forsvik och Tenny sålde en hel del, fast han var inte glad på mig när jag plockade in en hel del.
Sånna fina bestick jag har nu.
Barna gick in och fråga mig om jag ville ha dom...känner dom mej eller vad? Jag blev jätteglad.
På kvällen blev det tacosbuffe med familjen och vänner och avslutades med bad i tunnan för dom som ville, tyvärr inte för mig för jag orkade inte byta om.
Jag har inte gjort ett skvatt på några dagar nu och det känns väldigt tråkigt. Måste måla klart skyltar och sätta upp foder kring ett fönster i vardagsrummet. På tal om vardagsrummet (som jag för övrigt hatar,kvittar hur man än gör så blir det inte bra, det är för avlångt) så vill jag ha det så där lagom avskalat fast ändå varmt. Gå in på Slettvoll och kika i deras katalog för våren 2010 och på sidan 5. Å bara dröm dig bort. Älskar den bilden. Sa precis till Tenny att så vill jag ha vardagsrummet, men han höll inte riktigt med, men det är inget att bry sig om. Han vet att han ändå inte har något att säga till om. Han bestämmer bilar och jag inredning, så bra arrangerat.
Sen la jag fram min plan om hallen. Riva bort standardgarderoberna och platsbygga en garderob som är 50 cm djup istället för 60. Sedan sätter man in gamla spegeldörrar, helst med sådär härligt avskalad färg så blir det perfekt. Golvet blir schackrutigt med vit och svart klinkers. Tennys svar blev "bara du inte tar sönder golvvärmen". Haha lättövertalad. Jag är bergis på att den ändå inte funkar och la in "att det kanske är lika bra att lägga in vattenburen golvvärme som det är i kök och badrum när man ändå ska göra om". Nu tror jag att han har fått något att tänka på...precis enligt planerna. Vi kvinnor, eller jag menar tjejer (tycker kvinnor låter så "vuxet")vi är allt bar lömska *moooohaha*...Precis som det ska vara!
Kram på er

3 kommentarer:

  1. Vi har varken vind eller källare. Men två större garderober som är smockfulla med grejer. Ja skulle så gärna vilja riva den här nere, så de blev öppen under trappen som avdelar kök o hall. Jag ligger o funderar var kväll var vi ska göra av alla grejer, men inte lyckas finna lösningen än. Vår hall är mörk o trång, så de skulle gör SÅ mkt. Hallen är ju också de första folk ser, t om de enda många ser, som kommer o ska hämta barn osv, då vill man ju att de ska vara snyggt =)

    SvaraRadera
  2. Tack för den shoppinturen. Hör av dig när nästa blir. ;) Lowe va ju för go! haha. Hoppas Tyra pruttar ordentligt med leran. Hon är så sööööt lilla prinsessan! Ser henne framför mig hoppa runt hemma med prinsesskronan och pruttleran i handen! :) Jag måååååste komma ut och kolla hur köket ser ut nu! Kramar
    p.s väskorna är heeeelt underbara. Varför drömma om dom när du kan sy lika fina SJÄLV!! :)d.s

    SvaraRadera
  3. Anna: Jag förstår dig. Förvaring är a och o i en mammas liv. Barnen har ju tusen skor och jackor och hjälmar och skridskor m.m listan kan bli lång. Har du sett dom där vacumpåsarna som man kan köpa på tex www.forvara.se. Man kan stoppa massor av jackor i dom och sen så suger man ut all luft så blir det platt som en pannkaka. Sånna önskar jag mig iallafall.

    Alexandra: Tack själv! Pruttleran är himla kul tycker hon. På lördag bär det av mot Hjo till en "loppis/vintage" butik. Ska du med? Håller på att samla in pengar för att finansera min resa. Bara att höra av dig om du vill

    SvaraRadera