torsdag 26 augusti 2010

Nu kommer dom

Bilderna som jag har sagt att jag skulle visa. Det tog ett tag, men dom som känner mig vet att jag är inte den snabbaste och är inte heller bra på att komma i tid...eller vad säger ni?! Det där sista har ni nog fått om bakfoten..fast det är nog sant eftersom jag kör på samma visa som pappa alltid sa till oss när vi var sena till något (vilket jag antar att vi var ofta)
"Fint folk kommer sist".
Man lyssnar ju på sina föräldrar och litar på att de lär en rätt i livet. *fniss*.






Våran hund är verkligen en riktig slappare. Här ser ni röran som blev imorse när jag leta efter min tröja i väskan, det fanns en del i den som ni kanske ser. Jag lovar att jag plockade i allt sen innan vi åkte, men Zmilla låg där och sov i en halvtimme innan med allt bråte på sig. Man får liksom dammsuga runt henne när hon sover på golvet och samma sak är det med gräsklipparn..


Ja här är skylten och den är ju inte det vackraste, men otålig som man är måste man hänga upp och kika. Den är snesågad, för tjock och färgen är gulvit och jag är inte nöjd. Skulle börja på en ny igår, men minnet är inte det bästa så det får bli idag istället hoppas jag. Ser ni vad det står? Hörde Rasmus gå förbi och försökte läsa vad det stog och det lät så gulligt.



Här kommer en bild på kaklet när jag var en dag från att bli klar. Ni ser att det är en del kvar men ändå kändes det så skönt att man började se att det är ett kök. Den här renoveringen har ju inte gått så snabbt precis.

Nästa bild är från igår kväll och då är det ju fogat och klart...förutom dom plattorna som ni tydligt ser längst upp, men de måste rundsågas och det är lite avancerat för mig just nu så jag skickar nog vidare den uppgiften. Kolla plankan under skåpet som har trillat ner för hundratjugonde gången...Och även fast det var så gott som klart så ser det ju för j*kligt ut när listerna fattas och det gick inte för sig när jag skulle imponera på Tenny så han kan säga hur duktig jag är. Så jag svek mitt eget löfte och fixa listerna efter tio igår kväll. Sorry Sandra!



Men se sån skillnad det blev. Väl värt ännu en sen kväll. Klockan halv två inatt begav jag mig till sängen glad och nöjd över hur mycket jag hann med. Lister gör så mycket ändå är det dom jag fuskar med mest. Hela vårt hus består ju nästan av snedtak så då är det ännu svårare att göra fina hörn och när det blir svårt ger jag upp, därav inga lister... Men i mina köksfönster finns det nu lister och jag älskar mig själv just nu. Min hembygda låda fick hjul igår natt och det tyckte jag blev bra så det blir till att skaffa mer hjul för de skulle egentligen vara till de stora lådorna till skafferiet.
Nu förtjänar jag en shoppingrunda imorgon så snälla Tenny skänk mig en slant! Det där mottot "den som spar den har" den gäller bara på grejor man har va? Inte pengar väl? Då har jag missuppfattat den hela mitt liv. Jag har ju alltid sparat på grejor...Attans! Jag lovar att börja att spara den dagen jag får ett fast bra jobb och går ner tio kilo...lika med never.
Kramar på er vilka ni än är och om ni ens är här.




4 kommentarer:

  1. va fint det ser ut! är riktigt avundsjuk, vill med va händig och ha ett hus!!! men tyvärr är eller har jag inget. Jag får nöja mig med vår tvåa i stället... skulle dock behöva en inredare för det är verkligen inte min starka sida!! STARTA en inredningsbyrå så jag kan anlita dig och kanske din mamma hon är ju grym också vad jag minns!! kram sofia

    SvaraRadera
  2. Jag tror du ljuger Sofia. Du är jättebra på det. Kommer ihåg att du samla/tyckte om glasljusstakar förut och det var så fint.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Gud vad fint det ser ut! Shit vad du fixar, imponerad!

    SvaraRadera
  4. Tackar, det värmde! Jag älskar att ha ngt att göra så därför håller jag på som en idiot.

    Kram

    SvaraRadera