tisdag 28 augusti 2018

LITE STRESSIG DAG, MEN BRA









Idag har jag äntligen kikat på tapeter in real life så att säga. Hade egentligen bestämt mig innan vilken jag ville ha, men ville ändå inte låsa in mig på något utan försöka att iallafall titta på fler tapeter. Vilket jag gjorde. Helt garanterat. Fast när jag har bestämt mig så kan jag liksom inte släppa den idéen så jag beställde två provtapeter av en likadan tapet, men olika färgställningar. Känner redan nu att det kommer bli den jag tänkt. Kommer ångra mig annars. Det är ju bra när färgbutiken har liknande färgställning på kakel som vi har satt upp så man kan kolla om det blir fint ihop. Köpte iallafall ny färg till sovrummets möbel. Nu ska målas innan sängdags. Så nyfiken på att se lite resultat typ nu.


Har också varit en lite stressig dag idag med två kaniner som skulle kastreras efter jobbet. Det var ju bara att göra iordning buren och plocka in dom och köra iväg. Dom hade ju börjat bråka en del så det var förhoppningsvis i god tid. Stackars Twix/Oreo som fått lite stryk av Magnum. Hatar när djur bråkar då man inte kan förklara att dom INTE får bråka när det ligger naturlig i dom och att dom ju inte fattar heller vad jag snackar om, obviously. Så nu är dom fyra testiklar mindre och får kurera inne i Tyras rum en natt. Tror inte dom klagar.


Har också cyklat till föräldramöte och tillbaks på en timme. Snabbt och bra möte. Det gillas. Rollat tredje lagret membran på golvet i badrummet också. I helgen ska golvet vara lagt och väggarna fogade. Resterande väggar ska också spacklas i helgen. Älskar att det börjar ta form. Ska tvinga någon att beställa handfatet to die for så att vi senare kan välja kran. 



ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar