lördag 18 augusti 2018

ATT FELA ÄR INTE EN SYND








En liten detaljbild på uteduschen som jag ändå blev nöjd med. Dock blev jag nu lite orolig att jag inte gjorde någon lutning på stenarna. Så jäkla amatörmässigt. Men eftersom man alltid måste skylla ifrån sig så som en sann medmänniska man är så har även jag en eller flera ursäkter till ett dåligt utfört jobb. 


Nummer ett är min konstant uteblivna hjärna. 

Nummer två är att betongen torkade på en millisekund så det fanns inte så mycket tid till att ändra eller försöka att tänka annorlunda när stenen väl var lagd. 

Nummer tre är jag stressar och inte ens tänker igenom alla möjliga situationer och lösningar utan bara kör på. 




Säkert var det någon annans fel också för jag felar liksom aldrig. Never ever. Nu är det pyttelite betong kvar på sidorna och upphängning av glas och duschen. Och den runda duschstången och sen kommer duschdraperiet som vi "verkligen" inte hade köpt på ikea som senare visade sig ligga i en av kassarna väl till pass. Allt har sin mening i livet.


Just nu har jag flera projekt på g, men i vanlig ordning så är inga klara. Varför ändra en tradition liksom. Toaletten på övervåningen är verkligen inte klar, men alla skivor utan en är uppe så liiiite har ju hänt. Döm mig inte. Vill inte stressa. Det är inte bra för ens kropp. Det är bevisat. Finns massor av forskning på det. Alltså inte slöhet. Märk väl, inte slöhet alls. Och nu är badrummet ute i nybygget också ett projekt på gång. Jag har rollat på tvätskikt och satt på fiberremsor och fiberhörn. Det sista var en mycket bra uppfinning. Kul som satan var det. Märk väl att jag ej är ironisk här. Jag gillar det. Livet har sakta kommit tillbaka till mig. Jag har en rolig uppgift att fylla mitt liv med. Okej, fanns många innan där, men detta är ju lite mer spännande. Så nu väntar jag på att det ska torka så jag kan rolla på lager numero tre. 


Kakel och klinker är inköpt. Tapeten är nästan bestämd. Är lite osäker på färgställningarna bara, men när jag får se dom in real life kommer jag kunna bestämma mig på nån minut. Det är liksom min superkraft att ta snabba beslut. Det brukar bli bra, i mina ögon iallafall vilket är det enda som räknas. Mycket kan jag vela med, men det där brukar jag vara dödssäker på . Lita på sin känsla alltså. 


Shit, varning för långt inlägg kanske det skulle stått innan, men vem gillar inte och läsa massor?! Jag gör det så då bestämmer jag att ni gör det med. Så, varsegod. 




ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar