lördag 5 maj 2018

ATT UNDVIKA EN KRIS UTOMORDENTLIGT






Yesssss! Jag lyckades rida direkt efter jobbet OCH det var fint väder. Halleluja moment på den alltså. Tvingade mig också att umgås med King lite. Kan inte säga att vi gjort några framsteg precis. Imorgon ska jag gå ut och gå en sväng. All form av stegring, bockar och sparkar undanbedes starkt. Idag fick han flipp totalt och körde en kombination av alla dessa och jag flög som en vante fram. Tur då att jag hade longerlina så vi slapp krocka. Mamma blev verkligen inte mindre orolig haha. Och jag försökte tagga upp min allra bestämda och orädda sida. Gick typ sådär. Gud, ge mig styrka!


Jag och Myran var ute en kort tur med dogsen och sen blev det en cykeltur med kidsen till pappas grav och affären. Mamma sa att han gillade Gullvivor och det är ju också min favoritvårblomma. Jag och farsan är så lika alltså. Så så klart vi plocka en bukett och drog dit. 


Glass ville barnen ha med och jag fick äran att dra kortet. Dom gillar den fördelningen väldigt mycket. Det är ju en trevlig syssla, men kontot gillar det inte lika mycket. Fast man kan väl ändå inte göra alla nöjda. Omöjligt! Orimligt! Jäkligt orimligt!


Jag har dock inte gjort nån nytta mer än att dammsugit och kommit ihåg att köpa tvättmedel. Det där med tvättmedlet bör dock anses som en större bedrift för det tog faktiskt slut idag. Vanligtvis brukar jag glömma i en hel vecka och sen är det kris. I tvättstugan då alltså. Så, lite nytta har jag nog gjort;))





kram då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar