tisdag 24 april 2018

HELGEN VAR FIN DEN




Helgen är avslutad och så var också våran tripp till Göteborg. Jag älskar ju den där staden. Pengarna rullade ju snabbt iväg och det här med ekonomin tar vi nästa månad. Promise.








Vi drog ju iväg på morgonen till tåget och sen så var det bara att fylla tiden med aktiviteter. Jag hade bestämt Naturhistoriska museumet vilket vi avklarade på en timme för om jag ska vara ärlig så blev han typ bara imponerad av valen. Vi fick se när dom stoppa upp djur i action och det var ju faktiskt intressant har nämligen alltid undrat hur dom gör. Nu vet jag.










Lowis tycker allra mest om hotellet. Han vill gå dit och hänga på rummet. Ta det chill liksom. Jag föreslog bio, han föreslog hotellrummet och teven. Vem är jag att neka. 








Här kikar vi på megavalen som hade spolats upp på Varberg strand nångång för ett tiotals årsen. Död såklart. Tänk att mötas av den synen på morgonpromenaden. Undrar smått om Maja hade börjat att käka på den. Skulle inte bli förvånad alls. Efter museum blev det minigolf. Någon tappa modet efter fyra banor och jag höll på och dränka mig själv i pölarna av frustration. Som tur var så kom det glada humöret tillbaka efter att jag fick två tiopoängare. Slutet gott där.









Känner att jag ofta funderar på vad jag skulle göra om jag mötte en arg älg i skogen, men blir väldigt glad när jag inser att en arg elefant måste vara tusen gånger värre. Man kan säga att dom är liiite större. 








Jag vågade att ha på mig min apcoola hatt och nya glajjor. Vågar ju inte ha hatt alltid, men i Göteborg kan man go bananas för det finns alltid nån som har gått ännu mer bananas. Och man är helt anonym, Bästa känslan. 










Så efter lite shopping checka vi ut och åkte hemåt. Trevligt att var borta, men fruktansvärt skönt att vara hemma. Men vi hade det bra jag och min lilla Lowis. Det är så värt att leva lite fattigare för att få uppleva detta med barnen. Det surades lite, men det var desto mer glädje. Vi åt på Pinchos så vi storkna och glömde min halsduk där och fick gå tillbaka. Vi spela wrestlingsspel på Gamestop, jag förlora såklart. Mac Donalds till frukost. Teknikmagasinet, telenor, telia, BR, game stop, hobbex och Stadium besökte vi. Lite annorlunda än när jag och Myran shoppar, men nu fick han välja och jag följa med. Trevligt bara att få ett så fint sällskap. Känner mig som den mest lyckliga lottade ibland alltså. Livet är förunderligt.






hej svejs babes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar