onsdag 31 januari 2018

STORYTEL JANUARI MÅNAD




Mina senaste lyssnade ljudböcker på Storytel. 




Denna boken är andra delen av tre i Oxentrilogin av Jens Henrik Jensen. Uppläsare är Stefan Sauk och han gör det lysande som vanligt. Denna var spännande från början till slut, men den första boken "De hängda hundarna" var seg som tusan. Tog typ exakt nio timmar in i boken innan jag var riktigt fast, men då var den så spännande så den är värd att lyssna på. Ibland får man bara inte ge upp. 

Böckerna handlar om krigsveteranen Niels Oxen som lever ett kanske inte helt underbart liv då han han ständigt plågas av sina tidigare militära uppdrag både i vaket och sovande tillstånd. Av en slump hamnar han mitt i ett morddrama och anklagas själv för att vara mördaren. Så här måste han visa att han är oskyldig och samtidigt samarbeta med säkerhetspolisen för att finna den/dem som är skyldiga. 






Malin på Granlunda har jag ju skrivit om tidigare och just nu väntar jag intensivt på bok nummer 18 som kommer ut på fredag. Bok nummer 16 och 17 slutade så spännande så jag känner liksom att jag blir galen om jag inte får lyssna klart på fortsättningen. 

Den handlar ju om en kvinna som lever på Granlunda gård och livet omkring henne. Människor och öden. Egentligen inget speciellt, men så så fängslande. Har du inte lyssnat på någon av dom så säger jag bara grattis.  




Behöver man egentligen presentera och förklara något om en bok från Dag Öhrlund? Helt jäkla magisk är serien om Ewert Truut och Stefan Sauk som uppläsare är lika magisk där. Ingen kan som han få mig att sitta på nålar eller skratta åt lagom dryga kommentarer. Älskar allt. En tiopoängare definitivt.

Det är en kriminalroman och boken är som en kriminalbok är fast magisk som jag nämnde innan. Detta är bok nummer fyra i serien om Truut. Just denna handlar om prostitution, människohandel och barnarov. Alltid aktuella och gripande ämnen som bör tas upp och synliggöras. Så lyssna på alla. Ni kommer aldrig ångra er. Jag lovar.




Karin Wahlbergs bok Än finns det hopp utspelar sig året 1953 när polioepidemin härjade i Sverige och man följer flera olika människors liv och livsöden knutna till lasarettet i Ekstad. Lyssnade på denna när jag monterade garderoberna i sovrummet och jag fann den intressant och spännande fast liksom inte "bita på naglarna" spännande, men definitivt värt att lyssna på. Anna-Maria Käll som uppläsare är alltid sympatisk och bra att lyssna på. 





Nu ska jag rama in lite affischer och ta hand om tvätten så ja, plikten kallar så att säga.





kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar