onsdag 3 januari 2018

ÖVERLEVA & FÖRDRIVA TIDEN







Min nyårsdukning. Ser relativt ut som en vanlig dukning alla dagar i veckan, men så är nyår bara en dag i veckan som måste avbockas och överlevas så varför överdriva. Eller kan det kanske varit så att jag bara var för lat för att anstränga mig mer. Båda stämmer in så bra. Jag hade typ 15 minuter på mig att duka och så var jag ju fortfarande lite sur inombords för det där med dammsugningen av bilen så jag kept it simple.


Jag sitter här och drar ut på tiden då jag tydligen lovat att hjälpa till med tråkigt pappersarbete. Att sortera och sätta in i pärmar kan vara den mest omotiverade syssla som finns. Speciellt om man är lite halvt ostrukturerad människa som jag. Vi ids liksom inte att ha ordning och reda. Det lockar oss inte. Nästan så jag rensar avlopp istället. 


Såg ni förresten den superfina och stora månen igår kväll? Jag och Myran såg den på promenaden och den var fantastisk, men månen är ju en fantastisk del av detta universum. Och fullmånen är jag så tacksam för när den lyser upp på morgonen när man cyklar. Då ser man ju lite mer så att säga och slipper begränsa sig till en meter framför sig. 

Funderar på om det finns något mer onödigt att ta upp så jag ser väldigt upptagen ut. Har jag skrivit om vädret? Lite mörkt idag kanske och blåsigt. Jag har ju bestämt att jag måste börja cykla igen nu. Inga undanflykter och det känns bra. Jaha ja. Får nog bli ett avslut på inlägget nu. 



Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar