onsdag 27 december 2017

TRE BILDER SOM JAG GÅR IGÅNG PÅ



Saker jag tänker på mest av min "fritid" och mår bra av att utföra och vara i närheten av eller i är inredning. Och skogen. Det är när jag får göra dessa saker jag laddar om mina inre batterier. Skulle vilja säga att det när jag är med människor och möten, men ni vet ju att jag är osocial. Jag blir dränerad runt folk. Jag gillar att umgås, men det liksom tar på krafterna att göra det. Låter sjukt, men så är det. Så när jag ska chilla ner så gör jag det genom att rita om något och planerar eller snickrar, gräver i trädgården eller går ut i skogen. Själv. Gillar inte att ha sällskap där heller. Sån jäkla eremit. 
Mörker har jag märkt att jag gillar mer och mer. När jag var yngre var jag lite halv rädd för det. Inte mörkret i sig utan vad som kunde tänkas komma med det, men nu känner jag inte det. Ok, älgar och andra stora rovdjur vill jag inte möta en meter ifrån mig, men annars ser jag mörker som något vackert. Lider inte av denna mörka period nu utan njuter. Går helst i mörker om jag får välja. Mörkt ute så man får tända ljus och mysbelysning inne. Och mörk inredning. Dör för mörk inredning. 





bild från livethemma.ikea.se


Grönt är ju min favoritfärg så vi gör ett litet inlägg om just det. Dörrarna är ju att dö för. Färgen med. Denna bild har ju inspirerat mig länge nu och genom den kommer det upp en massa idéer i huvudet. Såklart har jag sparat den på min pinterest. 




bild hittad hos zsazsabellagio.com


Detta vardagsrum/matsal med alla dessa fina möbler och gröna skala gör mig inte besviken. Vill ha allt. Gärna boendet med. Titta bara på sofforna. Växterna, statyerna och konsten gör ju sitt till med. Allt krävs för att få till känslan. Jag snålar gärna in på växter eftersom jag inte kan ta hand om dom och inte riktigt anser att det är värt pengarna, men det är ju där jag har fel. Växterna skulle jag vilja säga är nog en tredjedel. Utom dom kommer aldrig känslan av perfektion finnas. Detta rum finns i min målbild med. Jag strävar inte att få det likadant, men jag tar med mig känslan och detaljerna när jag planerar något projekt.





Här hittar ni mer av detta kök


Jag har sagt att köket ska målas om nån gång och detta är ju ett drömkök. Är dock inte förtjust i just denna marmorering på marmorskivan. Lite för mycket grått för mig, men resten är sjukt fint. Det mörkt gröna, mässing och antika målningar. Give me. Golvet är ju inte fel heller. 



Dessa tre bilder kommer finnas på min näthinna när jag fortsätter mina projekt. Jag är inte ett fan av att härmas rakt av, men det kommer jag ju göra i badrummet typ haha fast det får bli ett stort jäkla undantag. Oftast tar man något från nån annan och sätter sin egen prägel på det. Jag förstår inte vitsen med att ta efter nån helt av. Då förlorar man ju charmen av att tänka ut egna lösningar och detaljer. 



kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar