tisdag 26 december 2017

SOVRUMMET & NYA PROJEKT













Sammetsrocken som jag fick i julklapp passar perfekt där på väggen. Lampan i förgrunden ska sprejas i guld eller mässing. En tavla ska eventuellt upp och våran fula huvudgavel som inte syns, men är mindre fin ska jag sy ett överdrag till i sammet. Och en sängkappa till. Kommer bli smashing. 




Redan tisdag och jag har gjort nothing. Absolut nothing alltså. Så störande. Imorgon drar vi nog till ikea och införskaffa dom nya garderoberna till sovrummet och jag får äntligen göra klart. Bygga in dom och måla. Sätta upp lister och bara njuta av att man får göra något. Har en lista på saker som ska göras innan våren nu. Först sovrummet såklart. Det ska bli hel klart. Inte någon list ska fattas. Kommer bli svårt. 

Sedan är det högtid att göra klart i vardagsrummet. Pinsamt hur länge det stått sådär oklart. Och hallskåpet. Sen Myrans rum som hon vill ta bort sin Morris tapet och måla allt "ljusgrått och fräscht", jag är inte med på den idéen fast trivs hon inte så trivs hon inte. Det måste jag tyvärr acceptera även fast det sitter långt inne. Jag älskar ju hennes rum. 

Och sen badrummet uppe. Där tänker jag göra en total rip off på ett av Hotell Pigalles rum. Det som vi sov i senast. Jag fullkomligt dog när jag trädde in i det. Jag som har undrat länge vart jag ska ha färgen burgundy och så kommer vi in till det här rummet som är i burgundy och en så galet snygg sammetstapet på det. Toaletten gick i samma och då slog det mig att jag ska härmas så in i helsike alltså.

Sen så är det väl vår och jag får avsluta alla mina som vanligt hundra oavslutade projekt i trädgården. Längtar till det med, men nu ska jag bara njuta av allt annat som är innan. Nu känner jag livet i mig. Jag har ett syfte. Halleluja!



Ha de fint




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar