söndag 8 oktober 2017

INTENSIVKURSEN VAR JU INGEN BIGGY LIKSOM







Jag och min BFF har gått på buggkurs nu i helgen. Intensivkurs ska jag bara tillägga. Vi var ju redan innan relativt bra alltså, men ville väl gradera upp oss till proffs. Och vad passar då bättre än att fördjupa sig och gå en kurs. Så det har vi gjort. Hur det gick? Ska jag vara ärlig? Jag antar att ni inte vill höra hur förträffligt bra jag var utan ni vill grotta in er i min värdelöshet. För jag var så värdelös på det där med att bugga. Har ju ingen kordinationsförmåga alls. När ljuset väl går upp där uppe och kroppen hänger på så byter dom till nästa steg. Jag bara wtf liksom. Ingen kan fatta så fort. Ingen. Men så tittar jag runtomkring mig och inser att alla fattar. Utom jag då. Jag fattar som vanligt ingenting. Jag skulle väl inte klassa mig som idiot, utan mer lite trögtänkt. Typ.

Ja iallafall. Basstegen var väl ingen biggy då... förutom när man skulle få dom i takt med musiken och i takt med någon annans jäkla takt. Om jag hörde, sakta ner du behöver inte ha så bråttom och lyssna på musiken och nu går det lite för fort, så har ni rätt. Jag hörde typ inget annat. Och ja, vem vill vara långsam. Jag har ju lärt mig att vara snabb och effektiv i hela mitt liv och nu helt plötsligt är det inte bra. Dubbla budskap känner jag.

Och så var det här ju en nybörjarkurs, men tydligen var det andra proffs med på den också. Jag och Martina var ju så sympatiska att vi inte skröt med hur mycket vi egentligen kunde utan backade och gjorde som vi blev tillsagda. Men det är ju svårt för en del av de motsatta könet. Dom ville bestämt bestämma. Som vanligt. Freestyla loss och ha synpunkter som jag don´t give a shit about. Jag bara, lyssna bara på instruktören och stå still och håll käft. Inget jäkla blink blink. Jag undrar bara om du har ticks eller fått något i ögat. Så var det hos en del, medans det fanns favoriter som var superbra att dansa med. Dom som jobbade med en. Och då ville man bara dansa mer. 

Ville bara förtydliga att jag gick verkligen in i rollen som en glad amatör då alla himla med ögonen och drog en suck när dom insåg att dom skulle få mig som danspartner. Tänk om dom bara visste hur bra jag är EGENTLIGEN. Oj, oj, oj vad dom skulle bli chockade. Lite som dom där brudarna på youtube som först låtsas vara dåliga på att köra bil, men sedan kör dom skiten ur bilen och deras medpassagerare, killar/män, blir livrädda och bara skriker. Så skulle det vara om dom såg mig in real life så att säga. Lite så. Faktiskt. 

Ä, nu är det slut på skrytsnacket för jag tror att jag ska ta och dra med den här lata kroppen ut på en promenad i regnet. Tror ja ska det iallafall. Kan hända att något roligare dyker upp. Som att äta kakor. Framtiden får utse hur det blir.





adjöss på er



ps. vi bestämde oss för att fortsättningskursen var överflödig rätt snabbt ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar