söndag 3 september 2017

Sa nån en lördag i toppklass







Idag har det varit en bra dag alltså. Tvingade ut mig på en kuperad promenad i Granvik med dogsen och kom hem halvt död och invaderad med älgflugor. Kände hur dom kröp på mig när jag körde bilen hem så det var bara att slänga sig direkt in i duschen. Sedan kom mor och hämta up mig för en tur till Antikaffären Mooi Antik. Fanns hur mycket fint som helst och vi kom hem med varsitt doftljus, hur kom det sig liksom. Det fanns så mycket så hjärnan blockades på något vis. Doftljusen luktade iallafall ruskigt gott.

Sen åt vi på ett cafe utmed Göta kanal som jag inte kommer ihåg namnet på. Drog in till Töreboda för att kika in i deras antikaffär, men det var stängt faaaan typ. Åkte till Humlebacken och fick två urfina fåtöljer av mammis och en kökssoffa. Det är som att ha sin egen antikaffär hos mor. En skattkammare helt klart. Så nöjd. Bäst av allt var ju att få prata och umgås med min mamma eftersom vi har nästan samma tycke och tänk om saker och ting. Och samma humor.  







Rev en vägg utmed med förrådet som ska bytas ut mot ett nytt och fräscht. Gillar den där skylten som jag gjorde för hundra år sen. Den och vinplantan. Trevliga små saker som glädjer mig lite extra när jag går förbi. Om bara värmen håller i sig så har vi en hel del vindruvor. Tänk och ha ett helt tak fullt. Trädgårdsgoal. 








Ser ni stolen/fåtöljen? Ser ni hur maffig den är? Sjukt maffig. Det görs inget så vackert idag tyvärr. 

Nu ska jag snart sova för imorgon har jag mycket att göra och så ska det städas. Får rysningar bara jag hör ordet. Borde vara en dödssynd att städa på sin lediga helg. Borde var en jäkla manssyssla. Fast lämnar man mannen att skura golv så tar han klorin och då luktar det sperma i hela huset och det känns liksom ännu mer lortigt och förbrukat och smutsigt. Jag får liksom inte en nystädad känsla då precis. 




ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar