lördag 2 september 2017

HUR VI LIDIT ALLA HELVETETS KVAL







Denna vecka alltså. Det är måndag och sen är det fredag. Finns typ bara måndagar och fredagar. Men jag klagar inte. Har betsat mitt bord. Snickrat färdigt mina bockben till pallarna och börjat och måla dom. Det satt långt, långt inne att göra klart dom ska jag säga. Jag fick mentalt släpa mig ut och göra klart. Under processen var det bara "nu slutar jag", "bara denna sak och sen så slutar jag", men jag uthärda. Känns som jag sprungit ett maraton, mentalt.


Jag och min vän har sprungit hinderbanan och upptäckt att vi kanske är något otränade. Och att hindrena inte är gjorda för pygméer.  Sjukt diskrimerande om jag får säga mitt. Orimligt, sa min vän. Orimligt. Och det var ju precis var det var, orimligt jäkla höga alltså. Jag fick blåmärken överallt när jag försökte hoppa över. Kom inte över trots mitt engagemang. Funderar på att anmäla detta. Eftersom det gnälls högt och lågt överallt i samhället just nu så tänkte jag att jag ville vara med i det. Engagera mig i samhället och dess invånare. Platsa in. Har skrivit en lista, i huvudet, på allt jag är missnöjd med. Kanske ni får ta del av den nån dag och se om ni vill va med på min gnällrevolution. 


Idag ska jag iallafall vara med min mor och vi ska till en Antikaffär. Älskar antikaffärer. Himmelriket på jorden. Och idag får vi våran wifi påfylld. Tre personer har under den sista månaden lyckats göra av med 120 GB. Barnen var i upplösningstillstånd i tisdags och smsen bara haglade in på morgonen, "Surfen är slut!!!". Kan ni tänka er något värre öde för ett barn att drabbas av. Jag led med dom eftersom även jag drabbades. Jag var ju tvungen att ladda ner min ljudbok. Hur jobbigt var inte det. Jag ska villigt erkänna att det varit några jobbiga dagar, men vi mår under omständigheterna bra. Eller relativt bra iallafall. Det är helt ok om ni vill skicka en "tänker på er" bukett eller två. Det skulle uppskattas. Som sagt så har vi ju fått tillbaka surfen så nu ska det gå bra. Nu kan vi börja att leva som en normal familj igen. Familjelyckan är tillbaka dock med begränsad surf. 



Ha en fin helg nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar