söndag 20 augusti 2017

GURKSKÖRD







Idag skördade jag våra (måste väl egentligen erkänna att dom är bara mina. Ingen annan har vattnat. Ingen annan har försökt binda upp dom med buntband som varit för korta och tvingats att "knyta" ihop dom. Ingen annan har ojat sig över att dom har det för blåsigt eftersom en ruta hade gått sönder och letat land och rike efter ett nytt passande, eller ja, jag letade i två förråd och bakom ett hus, men det tog sin tid att leta upp nyklar och allt så det var sjukt påfrestande för min hälsa att virra omkring överallt. Så egentligen, egentligen är dom bara mina. Allihopa. Eller ja dom där två iallafall dock är jag ju en givmild och icke egoistisk människa så jag är villig att dela med mig och skriva "våra", men jag vill ju att ni ska få veta att det hårda jobbet stod jag för) första gurkor. två stycken. Är väl inget guiness rekordboks rekord på största skörd, men man får väl vara glad för det lilla har jag hört. Ingen bitterhet alls. Absolut inte. Funderar på att köpa gurkor från affären att hänga fast bara för att låtsas som jag är en mästerodlare. En riktigt trädgårdsmästare med sjukt gröna fingrar. fast den där ideen kan ju må hända lura andra. Fasiken vad jag är smart. Nästa sommar kommer det skördas massor. Och försäljningsrekordet på gurkor på coop kommer öka drastiskt. En win win situation.



Ska ta och kika på en film och vila min matkoma.



kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar