lördag 26 augusti 2017

EM I RIDSPORT & BRA FREDAGSKVÄLLAR







En fredagskväll avslutas bäst med en promenad ihop med hästar, hundar och min Myra. Vilken fin kväll alltså. Jag blir liksom helt salig inombords av att uppleva detta. Det är ju inget fancy schmanchy alls. Vi bara tar det chill och bara är. Inget hets av att lyckas med något. Eller press av att man måste klara av något. Vi skippar ångesten, prestationen och frustrationen. Här är samspelet mellan alla det viktigaste. Hundarna får komma ut och springa av sig. Myran får umgås med Rubi och jag får ha allt det där i mitt liv. Det är så himla värdefullt. För mig. 

Klart att hon vill hoppa, tävla och galoppera fort så tårarna rinner, men just nu går det inte. Vi har inte en sån häst. Fast den dagen kommer när hon kan få allt det där, bara inte nu. Nu har vi världens snällaste och tryggaste häst. Och det känns viktigare än allt det andra. Och så har vi typ fullt i stallet och en unghäst som fyllt två och måste bli utbildad. Gissar på att det kommer att ta tid. Usch, han är mitt konstant dåliga samvete. Måste ta tag i han. Just nu är han bara busig, jobbig och lyckas med det mesta. Idag drog han bort grimskaftet från stolpen med tänderna och stod där nöjt och beta. Öppna boxdörrar försedda med buntsnöre för lättare öppning förstår han sig också på. Och är så snäll och släpper ut dom andra med. Grimmor och annat ligger på golvet om man skulle glömma det en kväll. Så han kan han.


Imorgon drar jag och Myran tidigt till Göteborg för att kolla på Longines FEI EM i ridsport. Vi ska till Heden och Slottskogen och kika. Längtar. Kanske går vi och shoppar lite till Myran om det finns tid över eller så är vi helt fascinerad över allt och stannar till klockan 20. Vi har inget inbokat så vi tar dagen som den kommer. Hoppas ni får en trevlig lördag.




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar