onsdag 23 augusti 2017

BLÅBÄRSTID







Lillebror och hans kompis plockade blåbär i skogen medans vi väntade in Myran som var ute och red med Rubi igår. Vilken attans så jobbig dag med alla dessa insekter. Värsta jag varit med om på länge. Jag hatar, hatar, hatar flygande insekter. Fast bara dom som är färglösa. Nyckelpigor gillar jag å bin å humlor å fjärilar. Igår var det en invasion av flugor. Överallt. Lillebror fick nog och ville gå tillbaka till stallet ganska tidigt. Vi fick kanske ihop en halv liter. En halv liter som stirrar på mig på köksbänken varje gång jag går förbi. Jag vet liksom inte vad vi ska göra med dom. Jag föreslog sylt. det blev ett definitivt nej. Lillebror vill ha blåbärsmuffins. Myran vill frysa in och ha till vinterns fruktstunder i skolan. Och jag vill bara bli av med dom. 



Nu ska vi dra mot stallet så ha det fin fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar