måndag 31 juli 2017

NÄR MAN TRÖTTNAT FÖR LÄNGESEDAN






Allt tar sin tid och så också detta. Jag målar och målar, men blir liksom aldrig klar. Det enda som händer är att färghelvetet tar slut hela tiden. Imorgon ska jag sätta upp överdelen över den sista bokhyllan. Har dragit mig för det bara därför att jag har fått för mig att det är skittråkigt. Det är ju inte skittråkigt bara fruktansvärt jobbigt. Mäta, kapa och springa fram och tillbaks till garaget för att inget stämmer. Så det är rätt tråkigt, men inte skittråkigt. Fast imorgon ska jag inte dra ut på det mer. Bara att börja så går det rätt fort eller iallafall klart någon gång. Hyllplanen ska in imorgon och jag ska måla runt fönstren...igen. Bara att köra på. Inte tänka.


Letar födelsedagspresenter till Myran och jag blir galen. Allt som jag vill köpa är slut. Vill ge henne något hon är nöjd och glad med, men det finns för mycket att välja på och ibland för lite. Blir ju ofta så att jag väljer saker jag vill ha och det är ju inte riktigt så det ska gå till egentligen. Men det brukar bli bra då eftersom jag kan det där. Kalla mig proffs. Fråga inte henne bara för hon har kanske har en annan åsikt. 



kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar