torsdag 4 maj 2017

TORSDAG BLIR SNART FREDAG







Torsdag kväll och jag är uppe way past my bedtime, men vem bryr sig för imorgon är det fredag. Härlig känsla det där att ha en fredag om x antal timmar. Cyklandet på morgonen kommer gå mycket lättare, jobbet som en dans och livet kommer kännas som en fröjd. Fredag alltså. Fredag.

Idag har jag mockat ur nästan en hel hage. Tre återstår. Jag ångrar att jag sa att jag tyckte det var roligt att kratta. Det suger. Myran red medans jag slavade med skiten. Några har det bättre än andra. Hästarna är avmaskade. Jag har med hjälp att två duktiga medhjälpare satt lite lök i jorden. Imorgon sår jag morötter. Eller på söndag. Har hört att det ska regna då så då slipper jag vattna. Bara det att behöva hämta en vattenkanna gör att jag drar mig för att så. 


ha det fint 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar