måndag 24 april 2017

KÖKSTRÄDGÅRD & SPORTIGARE OUTFIT










Köksträdgården är sedan länge typ klar att brukas när det här vädret har blivit lite mindre bittert. Mina tulpaner står stilla i växten och hatar detta väder lika mycket som jag, det är jag typ hundra på. I växthuset längst upp ska det vara tomater och det äldre ska det vara gurka i. Jag förväntar mig skörder i mängder så mycket som jag har lidit för att färdigställa allt. Kryddorna trivdes inte krukorna så jag får la offra en låda till dom. Kräsna är dom tydligen. Göra om, göra rätt då. Helt sjukt att allt detta har jag gjort själv. Helt själv. Grävt för hand, murat, forslat grus, byggt, svurit, hatat, älskat, fått utbrott, fått lyckorus och klarat mig igenom levande. Bara det är en bedrift. Men så värt det, så himla värt det.


Helgen gick fort. Vi har varit i stallet. Myran har ridit, jag har gått med hundarna. Mockat boxar. Mockat hagar. Lagt klinkersgolv. Skurit plattor i hagel. Presterat mitt allra sämsta som plattläggare. Blivit arg för jag har varit värdelös. Slutat bry mig om min dåliga prestation. Tänkt heltäckningsmatta igen. Varit på klassbollen med lillebror. Tvingats att ta rollen som ledare. Insåg att även där fanns mycket att jobba på. Klädseln skulle varit den första och lättaste att åtgärda. Trenchcoat och handväska kanske inte var helt genomtänkt. Får bättra mig till Klassfotbollen om en månad. Har hört att man är helt rätt om man har tre ränder. Så det ska jag nog kunna få till. Shoppa det kan jag och det vet jag. Där ska det inte gå att misslyckas. 



Nu ska jag handla, laga mat och titta på skam och försöka att öva på min positivitet. Den har nämligen minskat en hel del. Kan hända att den försvunnit... igen.






ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar