onsdag 12 oktober 2016








Ja men där har vi den lilla sjuklingen. Så söt alltså med sin björnpäls, men kanske inte så roligt att ha när det var 20 grader plus. Blodprovet visade inget ovanligt så veterinären trodde precis som jag att det är någon form av diabetes sjukdom. Orkar inte kolla upp vad det verkligen heter, men ni fattar va? Så två dagar i rad nästa vecka ska veterinären ut på vissa tidpunkter och kolla detta. Jag är inte jätteinsatt i vad som ska göras, men det ska bli intressant att se hur det kan fastställas. Och om våra aningar visar sig stämma så blir det medicin varje dag livet ut. Och allt det är en skitsak. Frågan är bara om medicinen kan medverka till att hon blir mindre känslig för fång. Som det ser ut nu så har hon fång minst en gång varje sommar, ibland två. Och det är inte roligt alls. Så jag hoppas på det bästa. 


Nej nu ska jag göra iordning mig för idag är det min faders födelsedag. Fösta födelsedagen som han inte medverkar med oss. Förra året firade vi den tillsammans alla syskon och mor och far med att riva en ladugårdsvägg. Ja, livet är som det är. Saknad är han iallafall.




ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar