lördag 10 september 2016

SOLLJUS & FRIHET







Det var en mycket vacker morgon idag. Jag vaknade lite över sex och undrade varför. Imorgon sover jag väl till elva bara för att jämna ut det lite. Kan det finnas ett mellanting. Kan de? 


Har fixat med lite småfix innan och efter vi drog på våran roadtrip med mopedtema. Jag var ju såklart så jäkla awesome på det där med att hitta och köra och min kartläsare dög väl han med även fast jag måste vara ärlig och säga att han tappa sig ett par gånger. Jag menar, prata i telefon medans viktiga gps meddelanden skulle ut och guida mig. Det resulterade i att jag fick vända och köra rätt. Och så somna han. Jag måste bara säga att det inte är ok. Ok, det var mellan Vara och Skövde, och jag har ju kört där förut, men ändå. Jag blev bara totalt nollad i huvudet (ungefär som vanligt) och undrade varför det var så svårt att skylta upp Skövde liksom. Noop, det är ju verkligen inte nödvändigt förns typ i sista avtagsvägen. Så irriterande. Nästan lika irriterande som när man inte skyltar ikea ungefär två mil innan utan man måste gissa sig till allt. Hur ska man hinna gissa när man har två sekunders betänketid. Min hjärna går faktiskt på semestermood året om. Och ikea är rätt viktigt. Väldigt, väldigt viktig besöksmål. Sånt irriterar mig. 


Idag satt jag upp tak på miniväxthuset och imorgon blir det målning. Målning och fri dag. Förstår nu hur glada barnen måste bli när dom har fri lek i skolan. Då får man göra vad som faller en in. Älskar fria dagar. Skulle gärna vilja ha ett sånt upplägg på jobbet. En fri dag. En dag med total frihet. En dag med total betald frihet. Låter inte det som en fruktansvärd bra dag?! 




kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar