lördag 3 september 2016

HÄSTAR & GALET JOBBIGT VÄDER



Alltså det här vädret. Give me a break, jag blir galen om typ två sekunder om det inte slutar upp med att vela hela satans tiden. Antingen regnar det eller så regnar det inte. Enkelt.  Vi hann iallafall rida innan det regna första gången. Lillebror skulle egentligen lekt med sin kusin, men han var inte hemma så han red på Candy istället. Vilket var bra då fick hon komma ut och röra på sig lite. 






Båda två hästarna uppförde sig exemplariskt och jag är så glad över denna möjlighet till att umgås med både djur och barn. Dom körde lite övningar med armarna och bytte sits till damsadel och bara tog allt så självklart att de där hästarna minsann inte ens tänker på att hoppa till eller annat. Ingen rädsla eller nervositet. Helt underbart alltså. Det var nog ett halvår sen eller något sådant som lillebror red sist. 





Just nu sitter jag inne och deppar över vädret, men nu ska jag ge det en chans till och hoppas att regnet inte kommer tillbaka. Håller på med min mur och pergola och vill verkligen bli klar. Bocka av något på den där listan. 



kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar