lördag 3 september 2016

RIDTURER BLAND KALHYGGEN







Igårkväll så tog vi den tredje turen med Rubinette. Hon är än så länge världens lugnaste häst. Står stadigt på sina fyra ben om man så säger. Kondition och muskler har hon ju precis inte, men jag hoppas att vi ska kunna ordna det. Att jag inte ska tröttna eller annat komma emellan som det alltid gör. Rubinette är så fin nu. Lagom hull, glansig fin päls och en sån trevlig häst att umgås med. Lille King och Candy är väl inte helnöjda med att vi tar henne från flocken, men alla behöver ju komma bort bland. 

Vi har ju ingen sadel till henne och det känns som en djungel att ens gå in och goggla på sadlar. Har gjort det och blev ännu mer förvirrad. Goggla gör en oftast mer osäker än innan. Funderade på bomlös sadel då vi inte ska hoppa eller göra avancerade saker utan bara rida omkring i skogen och conecta med naturen liksom. Men ja, det fanns ju lika mycket positivt som negativt om det och när man börjar gå in på det där med bomlös sadel så kommer man automatisk in på bettlösa träns och sen slutar det med att man varken ska rida med sadel eller träns utan bara go back to the roots typ. Tänk indian style eller när Ronja Rövardotter och hennes ultimat jobbiga vän Birk hitta vildhästar och hoppa upp och red på dom med endast ett snöre runt halsen. Så slutar det alltid när man gogglar på bomlös sadel. Alltså ett hopplöst uppdrag. Får fråga i hästaffären istället. Dom kan omöjligtvis veta ALLT om sadlar och ALLT vad det innebör. Jag förväntar mig korta och bra svar. Typ ja eller nej. Inga kanske. Det har jag så många själv. Ja eller nej liksom. Bara ja eller nej. Ja till bomlöst. Nej till bomlöst. Ja till vanlig sadel. Nej till vanlig sadel. Inte svårt alls. 


Nu ska jag goggla tränsträning, wish me luck.



adjö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar