fredag 15 juli 2016

EN BRA GÅRDAG



Började min dag igår med att cykla. Cykling är sjukt underskattat. Det har ju liksom allt. Man kommer fram relativt snabbt (ok, vi kan inte räkna in motorfordon i detta resonemang), man får motion, muskler (förhoppningsvis, annars dör jag för denna kropp är i behov av muskler. Jag försöker att få mer muskler än fett så vi, musklern, kan starta ett uppror och bara hiva ut dom andra, fettcellerna. Hur trevligt vore inte det. Fast jobbigt. Blev trött bara av att tänka på det. Vi får väl för tusan leva civiliserat bredvid varandra då, slipper jag anstränga mig i onödan då. Skippa muskelbiten), frisk luft, se trevliga landskap och förvilla bort sig i skogen och inte ha någon täckning.  En perfekt sysselsättning för mig. Funderar på att ta en tre milare idag med. 





Här var jag någonstans i skogen och ännu en uppförsbacke hägrade. Tre backar fick jag gå upp i för ärligt talat så är jag så otränad och ganska bekväm av mig. Och vem gillar uppförsbackar?! Och ni som gör det, håll bara tyst och håll med, ingen gillar besserwissar. Men oftast betyder uppför nedför och då är det värt det. Älskar när det går nedför. Så där så det tårar i ögonen och man bara hör vinden vina i öronen. Då kan man bara le och känna livet i sig.






Fick försöka att fräscha till mig och åka och handla lite mat. Håkan kommer såklart på. Har saknat han lite. Var ett tag sen jag lyssnade på hans låtar, men så går det när man repeatat sönder dom. Då måste man ta en paus för att sen komma tillbaka och bli hänförd igen.







a då skulle jag ge mig på att göra en ceasardressing... utan sardeller. Usch det är så vidrigt att dom har det i dressingen. Spyvarning på det, men de är ju gött, men äckligt att veta det är i. Det tog mig ett år att våga äta dressingen efter min vän nämnde att det var SARDELLER i dressingen.Jag menar SARDELLER. Mosade SARDELLER. Fy fy satan vad jag mådde illa av den tanken. Så ett års uppehåll av dressing blev det tills jag insåg att jag måste skärpa mig och strunta i det där med det där mosade små kräken. Men gränsen går vid att göra det själv. Jag mosar inga fiskar. Och jag äter inga fiskar hemma. Äter endast ute om jag måste för syns skull. Typ bröllop, typ jobbkonferenser. Annars inte.







Sen efter maten blev det sol. Och jag bara slängde av mina kläder och i bikinin och sprang ut och hoppa i solstolen och njöt. Nästan det bästa på hela dagen. Somnade en stund. Klippte sedan gräsmattan och hjälpte min moder med att riva ner en vägg och samla upp spån. Gick ut på en promenad med min vän och sen så var det liksom kväll och obligatorisk dusch. 






Idag är en ny dag och jag hoppas den bli riktigt fin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar