lördag 2 juli 2016

DÅLIG HÅRDAG














En av de bra sakerna med att barnen blivit större är att man kan låna deras saker. Typ hörlurar och kepsar vilket jag tycker är super praktisk vilket mina barn tycker är super dåligt eftersom dom oftast inte får tillbaka dom. Eller iallafall inte hela och så blir det att jag har en jättelång kravlista på saker jag måste köpa nytt. Och sånna listor är ju inte dom roligaste. Kepsen ovan köpte jag till Myran förra månaden och på något vis har det blivit så att jag fått tillbaka min kepskärlek. Vet inte hur många jag hade i gymnasiet, men jag vet att dom räddade alltid upp mina dåliga hårdagar vilket var rätt så ofta. Men så fanns det alltid dom där himla roliga människorna som slog av kepsen i cafeterian hela tiden och vad är värre än en dålig hårdag i kombo med en keps i x antal timmar, not a nice view kan jag säga er. Eller dom där tråkiga pk mattanterna som insisterade på att vi levde på 1800 talet och ansåg att keps inte skulle bäras vid maten. Noop, dom stod inte högt i kurs hos mig dom dagarna. Då fick vi ett litet gymnasieminne där. Trevligt minsann.



Det är lördag nu. Jag har halvtråkigt och vädret är heltråkigt. Jag skulle klippt gräset om det inte hade regnat eller byggt klart uteburen till Lilly eller testat min nya Nike´s. Men istället sitter jag här och halvsover och skriver oväsentliga saker. Funderar ändå på att trotsa vädret och ta en pw eller cykeltur. Eller sova. Sova låter rätt lockande. Fast en pw låter mer behövande. Cykelturen kan jag skippa då jag inte har skärmar på cykeln och det blir så mycket vatten som skvätts upp vilket innebär att det ser ut som jag pissat ner mig vilket känns mindre trevligt. Ja, detta regn alltså.





kramars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar