tisdag 14 juni 2016

SANDRAS FÖRTRÄFFLIGA BOKRECENSION







Lyssnade klart på den här boken för någon dag sen och hur ska jag sammanfatta den? Jo, som en jäkligt bra och spännande bok som jag inte ville sluta att lyssna på. Den har ett hemskt öde eller själva fallet som dom har åtagit sig att lösa är hemskt, men som tur är så är det inte det som boken inriktar sig mest på utan det är de tre huvudpersonerna i denna bok och i synnerhet kommissarie Truut. Och kommissarie Truut är en man i min smak. Alltså en karaktär som leverera den ena efter den andra punch- lines. Inte så att jag alltid håller med, men fasiken vad jag har skrattat. Folk har nog undrat om jag är helt förtappad när jag gått där och asgarvat i min ensamhet. 

Stefan Sauk är uppläsare och det kan inte bli annat än ruskigt bra då. Dag Öhrlund är ju en av författarna bakom Christoffer Silfverbielke serien och gillar ni den kommer ni gilla denna bokserie också. Det lovar jag. Har ni dock inte lyssnat/läst Silfverbielke och inte är förbered på de detaljrika sexbeskrivningarna och är pryd så skulle jag nog inte rekommendera boken till er. Alltså inte heller en bok att streama ut i högtalarna så hela kvarteret hör. Big no no på det. För det är mycket detaljrikt i denna bok med, men inte lika grovt som i Silfverbielke och inte lika ofta känns det som. Jag längtar iallafall till nästa bok kommer ut. Den får en nia av tio av mig alla dar i veckan.





Ha de fint



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar