lördag 14 maj 2016

ETT ROLIGT MÖTE






Sa jag att vi fikade lite. Jag lyckades liksom trycka i mig en äppelpaj, chokladkaka och mud cake på loppet av några timmar och jag måste nog tro att detta är rekord för mig. Fast då antar jag att inte tårta räknas in för det är jag en jävel på att trycka i mig. Jag älskar tårta. 


Igår shoppade jag loss blommor för 260 kronor. Det måste också vara ett rekord. Rekord i värdelös shopping. Men till mitt försvar har jag att det var kallt som tusan. För lite inspiration. Och ingenstans att sätta ner tilltänkta växter och det går liksom inte att släpa med sig ett olivträd på 30 kg i ett tåg hur mycket man än vill. Och tur var väl det då en kvinna på tåget demonstrerade starkt att hon minsann var allergisk mot blommor när vi rusade in där på tåget och håvade fram de stackars blommorna vi köpt på bordet. All right then, då får dom vara bland väskorna i dom där bagagesakerna. 


Och väl på tåget så satt vi där och prata och fnissade högljutt till bilder som var allt annat än fancy shmancy. Mina sällan använda abs fick arbeta lite. Så träffade vi en helt enastående kvinna i sina bästa år som la den ena kommentaren efter den andra som gjorde att vi skratta högljutt allihopa. Till och med killen i sätet brevid hade svårt att hålla sig för skratt och det är det här som är så kul med livet. Att träffa människor. Möten. Humor. Så trots det urusla vädret så hade jag en så rolig dag. Och mina skrattrynkor fick troligtvis ännu mer kompisar och jag börjar ge upp hoppet om att jag ska ha en ständig "resting bitch face" för att minska dessa rynkor. Att det ska vara så svårt.








ha de

3 kommentarer:

  1. Fika är aldrig fel..=) låter som att ni hade en finfin dag i härliga Göteborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä så sant, fika är aldrig fel:)) Vi hade det toppen. kram på dej

      Radera
  2. Härligt att höra=) Kram

    SvaraRadera