lördag 30 april 2016

HOTELL PIGALLE, HEMSKA DAGAR & OUTLANDER















Hotell Pigalle är det enda hotellet som jag vill sova över på. Jag åker till Göteborg endast för det. Resten som man hittar på blir bara en bonus. De gröna marmorplattorna inne i badrummet är to die for. Snickeridetaljerna, heltäckningsmattorna och sängarna. Tapeterna, färgerna och alla stiliga hotellarbetare. Hissen, frukosten och fönstren. Nycklarna, atmosfären och att allt är så magiskt.






Vilken dag idag alltså. Den går inte till världshistorien som den bästa. Utan troligtvis som en av dom sämsta. Jag har försökt att sätta upp panel från fel håll och det var så mycket fel med just att sätta upp den så fel. Har fått hundra psykbryt och hammaren flög precis överallt. Hela jag var full av träflisor och spån. Och jag vet att någon där uppe älskade att trakassera mig idag. Finns liksom inget annat svar på hur allt annars kunde hända just denna dag. 

Dagen börjar med att jag fått fyra finnar, jag menar F Y R A!!! En brukar det vara och det veckan innan liksom, men nu var det inte veckan innan. Inte ens i närheten. Sen var yoghurten slut när jag hade längtat efter det hela morgonen ( typ tio minuter, men ändå, magen vill ha det magen vill ha). Sen var spiken slut. Panelen vägra vara rak. Spiken bara böjde sig. Jag fick en elstöt från uttaget. Uttaget gav en elstöt till sågen som troligtvis dog eller så gick det en propp (har inte löst det mysteriet än). Hästarna var överknäppa, till och med Candy. Fick spån i ögat. Laddaren till mobilen var trasig. Alla handdukar var slut. Tvättmaskinen dog. Det kanske inte låter så farligt, men det var en överjävlig hemsk dag som man måste uppleva för att förstå. Ni får helt enkelt tro mig på mina ord. 

Det positiva med idag var att barnen inte ville åka och fira valborg, fick med dom på en cykeltur istället och att jag fixat så jag kan se Outlander säsong två. Gissa om jag ska dreggla ikväll till rödhåriga män, skottsrutiga kiltar och underbara klänningar. Tre avsnitt har jag och titta ikapp.





ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar