onsdag 27 april 2016

EN KASTRERAD HÄST RIKARE








Så nu är han kastrerad, men tydligen har han inte tillräckligt ont i dom borttappade kronjuvelerna att han fortsätter att hoppa min stackars Candy. När ska hon slippa att ständigt bli trakasserad och bli bestigen titt som tätt. Det är verkligen inte så att hon tycker det är helt ok nu när hon brunstar, verkligen inte. Blir smått tokig på dom där hästarna. 

Så om vi ska sammanfatta Kings första dygn som valack så ser den exakt ut som innan. Han har alltså inte än fått en minskad lust att "ha det lite trevligt". Inte heller anser han att det där med att jag ska vara ledaren är ok. Så jag kommer göra som man så ofta säger, låta tiden ha sin gång och hoppas på ett stort mirakel. Ett enormt attans mega mirakel. 

Men nu har jag iallafall varit med på min första kastrering och jag tyckte det gick väldans snabbt och bra. Han uppförde sig ( kors i taket) som en sövande häst bör uppföra sig vilket är att sova tills han blir uppväckt. Kände verkligen att det var skönt att vi gjorde detta tidigt då jag skulle tyckt att en stor maffig häst hade varit lite mer att jobba med. Pungkulorna var väldigt små och dom såg inte så otäcka ut som jag trott hehe. Såret verkar läka på fint och han lever som sagt rövare som aldrig förr. 


Nu ska jag fortsätta mitt målande i vardagsrummet så hej på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar