fredag 12 februari 2016

GAMLA GODINGAR & HASSELBACKSPOTATIS









Idag körde jag på en oldies but goldies outfit. Städade ju garderoben igår och hittade lite gammalt som jag dels glömt, dels inte kommit i. Så mina favoritskinnbyxor (mina enda om jag ska vara sanningsenlig och det ska man ju...typ) åkte på och mina bortglömda primeboots som bara stått och dammat i ett hörn och ett nitskärp jag köpt för ett par år sen och nästan aldrig använt då jag känt att det inte riktigt var min stil (tydligen är det nu. Är det åldersnoja?). Skinnjackan från Zara som jag helt förträngt jag hade sedans vi slängde bort alla mina jackor från hallen. Varför gjorde jag det egentligen, hallen har fortfarande inte ens börjats renoveras om. Det ända som har hänt är att jag har tappat bort den fina kontakten jag hade med alla mina jackor. Nu har någon bestämt att man bara får ha tre jackor framme. What liksom! Jag har ju spräckt den gränsen för länge sedan och varje gång det kommer på tal så känner jag mig alltid på offensiven. Vem kan hålla sig till tre jackor? Okej, klart jag förstår att det funkar utmärkt med en, men nu råkar jag inte vara funtad åt det hållet utan mer funtad åt en jacka per dag typ. Variation är alltid roligare. Och jackor och skor förstås går ju aldrig att ha för många. Det känns mer som att utrymmet får avgöra antalet. Och samvetet. 



Nu ska jag testa på att laga hasselbackspotatis.Det har jag aldrig lagat och aldrig ätit så det känns som det kan gå hur som helst. Måste nog ha några pommes som back up plan ifall det skiter sig totalt. Matlagning har aldrig varit min starka sida så håll alla tummar nu för att det lyckas och familjefriden håller i sig. Man vll ju inte stå med oätlig mat till hungriga tonåringar. Det är en hemsk upplevelse. 




ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar