torsdag 15 oktober 2015

TORSDAGEN VAR DET JA



Torsdagen är i stort sett förbi och imorgon är det fredag liksom. Mitt hjärta ökar takten lite extra bara av att höra ordet. Fredag alltså. Bästa dagen på veckan. Och om jag bara måste älska en ytlig sak i livet så är det fredagar. 





Och dagen i dag den gick fort som vanligt. Idag fick jag äntligen tag på veterinären efter att ha telefonterrat henne hela veckan (förutom en morgon som jag totalt glömde bort) och hon hade som tur va möjlighet att komma ut redan samma dag. Det var dags att ge de andra hästarna sina stelkramps sprutor så vi har det avcheckat. Just nu är det lite mycket som händer uppe i stallet och då är det inga positiva saker, men nu hoppas jag på att oturen vänder och att de får vara friska och hela. Jag fortsätter att skippa strumpor då vädret är helt magiskt just nu dock var det ruskigt kallt en morgon när det bara var två minus vilket gjorde att jag önskade mig raggsockar genast. 







Och King han ser ut lite som han gör, men så söt att man bara dör. Och hur ska egentligen hans färg bli sen tro. Just nu är han ljusbrun, svart och black. Och ta ett bra kort på den här killen är i stort sett omöjligt då han bara vill bli kliad hela tiden så så sätter man sig ner med kameran kommer han direkt. Nu börjar grimman passa så kanske dags att börja testa att leda han igen. Förra gången var ju ingen succe precis, men man får ju inte ge sig och jag tar hellre striden nu än när han väger ett halvt ton och är full av energi. 



Så dagen har varit jobb, hem, måla, stallet, hem, måla, ridskolan, återvinningen, affären och äntligen hem och nu sitter jag ju här och är rätt nöjd att jag äntligen slog till på den där kavajen från Holly & Whyte. Har varit en bra dag. 








Adjöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar