lördag 6 juni 2015

DAGENS & MORGONDAGENS











Ja såg blev det när jag var klar med fredagsfikat. Den första ser smarrig ut och den andra ser ut som en dekorerad avföringshög. Var helt ok, men inget jag kanske bakar igen. Den längst ner var ju glutenfri och hade en lite mer vuxensmak och eftersom jag typ är ovuxen så var det väl en 5 av 10. Roliga och relativt enkla och baka och jag fick äntligen användning av min gamla kitchen aid. Hur kul som helst att mala ner saker. 






Idag var ju en förträfflig dag och helt underbar kväll. Jag har minsann kört åtta kärror grus. Klippt lite gräs. Mutat sonen att kantklippa gräs... förhand. Planterat om lite buxbom. Kikat på taket som tjejerna målat och insett att de blev så bra. Solat. Varit ute på kvällspromenad med hela familjen, sällan det inträffar, underbart. Käkat på kinan. Lekt på lekplatsen. Fått hjärtattack när Smilla kom lös mitt i storstaden. Blev glad när hon kom tillbaka lika snabbt. Käkat en sport. Cola. Repeatat sönder "All my life" med K-Ci & JoJo.  Ungefär så var min dag. Fredag. Min bästa dag. Dagen då jag känner livet i mig. Dagen då salladshjärnan får ladda upp med nya batterier. 



Imorgon blir det lite jacuzzi, breezer, en massa frukt & utgång.  Känns som det kan bli en bra dag.







Ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar