lördag 6 juni 2015

SYFTET MED ATT INTA ALKOHOLHALTIGA DRYCKER














Här står dom, dom oinvigda, dom oprövade, dom vackra, dom som fyller min kropp med längtan och hopp om bättre väder, bättre tider, bättre sommar. Första veckan (ok, kanske andra och tredje med) får de stå på bänken bara för att de är så fina och jag måste liksom få se dom och inse att snart träffas. Snart trär jag in foten och då är det som man stiger in i en annan värld. Bort med upprepade ord i all oändlighet, bort med syskonbråk, bort med måsten och in med frihet. frihet att sitta still så länge jag vill utan att behöva servera, stävja och trösta. Den friheten som jag så väl behöver. Den frihet som gör att man kan starta om på nytt, börja om och gå tillbaka med helt fräscha batterier. 









Idag ska jag troligtvis inte ha några av skorna då mina marinblå skor från Billi Bi just nu förväntas att mind blow mig ikväll tillsammans med en marin och vit randig klänning från Holly & Whyte. I huvudet känns det förträffligt bra, men fantasin är ju alltid bättre än the real life så att säga.... i allt. Och funkar inte den outfiten så har jag en annan på g fast där ingår ett par schyssta strumpbyxor och det är jag pretty sure på att jag inte har och allt är ju stängt. Hatar röda dagar på lördagar. Totalt onödigt då man ändå är ledig och min hjärna inte kopplar detta då. Alltså att det betyder att affärerna är stängda. Så min plan att förskaffa mig ett par strumpisar och brezeer gick ju åt, ja mindre bra om vi så säger. Så nu sitter jag här och inser att jag måste tänka om i allt. Vilken back up outfit ska jag nu välja och what to drink ikväll? Öl ihop med frukt känns som en riktigt dålig kombination och vem vill egentligen blanda öl med något då risken är att den där yrseln aldrig infinner sig för det smakar så bedrövligt illa. Alternativet är att byta ut frukt mot chilinötter eller ännu bättre, ölkorv. Och då menar jag den där hemska som smakar vedervärdigt och kräver hela vätterns vatten i munnen innan hettan går över. Då funkar nog ölen. Då funkar syftet. 









ha nu en riktigt bra dag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar