onsdag 27 maj 2015

SÅ VAR DET ÄNNU MER ANSVAR






Min dator och iPhoto är tydligen inte på samma våglängd. Den sista importen av bilder är inne på iPhoto, men syns inte om man vill lägga till en bild på inlägen så det får bli en gammal bild. Hatar när saker och ting ska krångla. 







Gick ut och sådde lite fröer igår mellan uppehållen. Så nu är det bara två lådor kvar och i dom ska de vara plantor så nu är den biten klar iallafall. Betongstenarna är redo att bli uppmurade, så nu väntar jag bara på att få lite energi att börja mura. Ibland är startsträckan lite för lång.


Igår kväll kom min bättre hälft, han som brukar ligga längst upp på min hatlista, hem med en kanin till Myran. Så nu ligger han också längst upp på dumhets listan. Har inte riktigt börjat med den listan, men vet att just nu får han toppa den med. Hon blev ju så glad för det har varit hennes dröm i ganska många år, men förnuftet har sagt nej hela tiden. De sista månaderna har hon provocerat mig med en massa kaninpropaganda. Det har varit frågesporter med endast kanin som svar, sagor med kaniner, påskkort med kaniner, önskelistor med kaniner (hon fyller år i augusti) och sånger om kaniner. Och i förrgår var hon så ledsen för hon kände sig åsidosatt gentemot sina syskon som fick allt och det enda hon ville ha var en kanin. Ja, vad säger man. Pappan gick på det. Oj oj, vad han kommer bli lurad i framtiden. 




Så nu är vi med kanin, en gullig sådan, och jag hoppas att hundarna låter den vara och allt blir frid och fröjd. Annars är jag troligtvis den första som säger "vad var det jag sa". Alltid den tråkiga och irriterande personen. Mammarollen i ett nötskal.






kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar