onsdag 27 maj 2015

MAGISK KVÄLL







Vilken helt magisk kväll det var idag. Och kan man annat än att älska sommarkvällarna i Sverige. Fast jag älskar ju det mesta med Sverige, men sommarkvällarna alltså. Euforisk. Lycklig. Kär. Allt det där känner jag mig när jag stannar in och bara känner hur jag mår just då. Och att få dela dessa promenader med mina dogs gör ju allt ännu bättre. 





Idag var en flängig dag med saker som skulle hämtas och saker som skulle göras så inte mycket blev gjort, men några plankor fick jag upp under altan. Kaninburen som vi så snällt fick lagades och invigdes och jag lyckades äta upp to much chocklad. Nöjd med allt utom det sista. Ångrar det nu och jag vet att jag är bäst på att vara efterklok. 


Imorgon blir det ridskolan och jag kommer inte hinna med något som vanligt. Hatar att jag inte fått till sista murningen än. Klockan tickar. Fyra dagar kvar. Ska det vara så svårt, really? Really? Japp, tydligen om man inte lyckats att göra det på sisådär tre dagar. Skärpning. Ska nog goggla om det finns en pt för trädgårsdsysslor. En som skäller på mig och tvingar mig att fortsätta fast det enda jag vill är att öppna en cola och do nothing. En som skriker så mycket att spottet flyger överallt och jag får ducka för att inte dränkas av syndafloden, att jag tvingas att "drop down and give me ten" (tio?, säger ni. Det är ju inget, men jag lovar för denna arma kropp ska vi vara glada om jag överlever tre) och att jag får stå ute i ösregnet och gräva upp halva gräsmattan medans han står brevid, under tak, ätandes en prinsesstårta och kikar instagram. Japp han är multitasked. Just en sådan liten djävul letar jag efter. Han kommer vara den som tuktar denna latmasken, som tar den ur sockerbegäret och som make shit happen. 





hitta ett par perfekta skor till sommarens alla tillfällen, kärlek där med.






kram

1 kommentar: