fredag 8 maj 2015

FREDAGSNÖJE










Fredag kväll redan och jag är nöjd över att jag klarat mitt dagsprojekt. Det fanns stunder då jag tänkte ge upp och då menar jag inte själva snickrandet utan alla dessa växter överallt. Mina blåbärsbuskar som suttit fast på samma plats i sex år och en sjukt envis rabarberplanta som växt tiodubbelt på några dagar. Och jag lovar att rabarberplantan gick inte att rubba på. Den fick helt enkelt vara kvar sommaren ut och sen är det ajöss och good bye med den. Jag tänker inte slita mer med den moderplantan utan kommer att lägga krutet på dess avkomma istället. Man ska ju satsa på ungdomen har jag hört. 





Imorgon har jag planerat för att fixa rabatten nedanför altanen. Det ska muras upp med betongsten och jag läääängtar. Äntligen ett nytt projekt och nya idéer som ska förverkligas. Så trist att göra samma hela tiden. Problemet nu är att jag inte får strunta i att mura de två sista lådorna vilket jag just nu försöker förtränga. Suck, sätter en vecka som max på att fixa nytt material och mura klart. Den första juni ska allt helst vara klart. Tjenare, på att det inte kommer att gå, men just nu är jag positiv och om nån vecka eller två är jag en förhoppningsfull tidsoptimist och den 31 maj är jag en stressad idiot som undra varför jag aldrig håller mina deadlines. 







ha de fint
  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar