fredag 1 maj 2015

BITTER & BRITAINS GOT TALENT








Igår var det en skjortdag, idag en not so skjortdag. Denna dagen har varit sjukt långtråkig på typ alla plan. Skulle gjort massor av nytta i trädgården, men det sluta med att jag endast tömde den sista lådan och sådde gräs. Fick sedan åka till stallet akut och fixa lite med eltråden då den ena shettisen rymmer konstant och sen när jag kom hem hade jag ingen som helst lust att göra något. Så nu sitter jag här och har ångest för hur lat jag varit. Imorgon är det bäst att regnet regnar någon annanstans annars lovar jag att jag kommer bli en väldigt tråkig människa att umgås med.



Vacklar mellan att göra en beställning på Nelly eller att stay true till mig själv och min nya ekonomiska sida eller min nya endast handla trädgårdssaker och inte mer kläder. Har till nittioåtta procent övertalat den där trista människan som säger att kläder är totalt onödigt. Och förresten vem vill egentligen vara så ospontan att man alltid måste planera varje litet köp när man kan hotta upp tillvaron med att leva lite på the edge så att säga. Alltid spännande att se om man kommer vara total pank efter räkningarna är betalda eller om man har några hundra att leva på. Det gäller att skapa sitt egna lilla drama i sitt inskränkta liv.





Saker som jag fördrivit tiden inne med då jag har surat och och tyckt synd om mig själv är bland annat att goggla utomhustrappsbygge ( tänker att bygga en liten jäkla trappa kan inte vara så svårt att göra), fastnat i Britains Got talent och The X-Factor UK och lipat lite när man ser hur stolta familjerna är över sina familjemedlemmar (skulle kunna tro jag är fullproppad med hormoner då jag tydligen gråter för allt nuförtiden, måste skärpa mig), letat röda klänningar och fantiserat om att jag nog skulle passa i rött läppstift (provat hundra gånger och varje gång får jag en smärre chock då jag ser resultatet) och ätit upp all choklad som jag skulle sparat till kvällen. Nu ska jag kika efter James Arthur på you tube för den där killen har något speciellt och så är ju Gary Barlow domare i Britans got talent också och han var ju jag tokkär i när jag var liten skitunge och diggade Take That. Och jag tycker allt att han är ruskigt ok nu med. 







ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar